• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aplinkosauginių iniciatyvų reikšmė įmonės prekės ženklo komunikacijai

View/Open
Dalia_Sajytė_Aplinkosauginių_iniciatyvų_reikšmė_įmonės_prekės_ženklo_komunikacijai.pdf (1.057Mb)
Author
Sajytė, Dalia
Metadata
Show full item record
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos socialiai atsakingo verslo, darnaus vystymosi bei aplinkosaugos koncepcijos, jų bruožai ir nauda. Plačiau nagrinėjama darnaus vystymosi samprata Europoje ir Lietuvoje, darnaus vystymosi ir aplinkosaugos taikymas versle. Taip pat aprašoma aplinkosauginių iniciatyvų įvairovė, jų taikymas įmonių veiklose, komunikacija bei reikšmė. Remiantis išnagrinėta literatūra darbe tiriama aplinkosauginių iniciatyvų reikšmė Lietuvos įmonių prekės ženklo komunikacijoje: kokios iniciatyvos taikomos Lietuvos įmonėse, kokios naudos siekiama jas taikant bei kaip aplinkosauginės iniciatyvos yra komunikuojamos. Darbą sudaro 8 dalys: sąvokos, įvadas, mokslinės literatūros analizė, tyrimas, mokslinė diskusija, išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 66 puslapiai teksto be priedų, 4 paveikslai, 11 lentelių, 76 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.
 
The final master's thesis analyses the concepts of socially responsible business, sustainable development and environmental protection, their features, and benefits. The concept of sustainable development in Europe and Lithuania, the application of sustainable development and environmental protection in business are analyzed in more detail. It also describes the diversity of environmental initiatives, their application in business activities, communication, and significance. Based on the analyzed literature, the paper examines the significance of environmental initiatives in the brand communication of Lithuanian companies: what initiatives are applied in Lithuanian companies, what benefits they bring and how environmental initiatives are communicated. Structure: concepts, introduction, analysis of scientific literature, research, scientific discussion, conclusions, references, appendixes. Thesis consists of 66 pages of text without appendixes, 4 figures, 11 tables, 76 bibliographical entries. Work appendices are attached separately.
 
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110811
Collections
  • Magistrų darbai / Master theses [2734]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister