• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kūrybinė raiška audiovizualiniuose reklaminiuose klipuose: „John Lewis & Partners“ įmonės atvejis

View/Open
MBD MARIJUS ČESNULAITIS.pdf (1.319Mb)
Author
Česnulaitis, Marijus
Metadata
Show full item record
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos kūrybiškos audiovizualinės reklamos raiškos priemonės. Išnagrinėti šiuolaikinės audiovizualinės reklamos turinio ir formos veiksniai, jų tarpusavio sąsajos, siekiant apibrėžti ir kritiškai vertinti kūrybišką audiovizualinę reklamą, kaip priemonę ne tik formuoti visuomenės komercinius interesus, bet ir kaip tam tikrų gyvenimiškų, bei moralinių vertybių, pasaulėžiūros formavimosi, bei naujų idėjų kūrimo sistemą. Teorinės dalies pabaigoje sudaromas teorinis kūrybinės raiškos audiovizualinėje reklamoje vertinimo modelis, kuris empirinėje dalyje yra svarbiausias tyrimo darbo įrankis. Empirinėje darbo dalyje, atliekami tyrimai, remiantis darbo autoriaus sudarytu teoriniu modeliu, apibrėžiamos efektyviausios ir daugiausiai naudojamos kūrybinės raiškos priemonės audiovizualinėse John Lewis & Partners įmonės reklamose. Ekspertų interviu metu apibrėžiami svarbiausi kūrybinės raiškos audiovizualinėje reklamoje principai ir tendencijos Lietuvos rinkoje ir pasaulyje. Išnagrinėjus teorinius ir praktinius kūrybinės raiškos audiovizualinėje reklamoje elementus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados.
 
The final master's thesis deals with the means of expression of creative audiovisual advertising. Factors of the content and form of modern audiovisual advertising, their interrelationships are examined in order to define and critically evaluate creative audiovisual advertising as a means not only to shape the commercial interests of society, but also as a system of certain life and moral values, worldview and new ideas. At the end of the theoretical part, a theoretical model of evaluation of creative expression in audiovisual adver tising is created, which in the empirical part is the most important tool of re search work In the empirical part of the work, research is carried out on the basis of a theoretical model developed by the author of the work, the most effective and most used means of creative expression in audiovisual advertisements of John Lewis & Part ners are defined. During the expert interviews, the most important principles and tendencies of creative expression in audiovisual advertising in the Lithuanian market and in th e world are defined. After analyzing the theoretical and practical elements of creative expression in audiovisual advertising, the conclusions of the final work are presented.
 
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110815
Collections
  • Magistrų darbai / Master theses [2734]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister