Mažųjų Lietuvos miestų ir gyvenviečių judumo analizė, naujų koncepcijų kūrimas
Abstract
Šiandieninis transporto pasiskirstymas, kuriame dominuoja nuosavas automobilis, nėra tvarus bei nustumia konkuruojančias judumo rūšis į antraeilę padėtį. Transporto judumo prognozavimo modelis gali būti pritaikomas transporto pramonėje egzistuojančioms problemoms spręsti. Šio baigiamojo magistro darbo tikslas yra nustatyti veiksnius, lemiančius žmonių judumą pasirinktame mieste ir sukurti matematinį įrankį, leidžiantį modeliuoti keleivių srautų pasiskirstymą tarp skirtingų transporto rūšių. Šiame darbe išanalizuotas pasirinkto miesto esamas ir pageidaujamas judumo pasiskirstymas. Apžvelgiami praktikoje jau taikomi transporto judumo perskirstymo metodai, jų privalumai ir trūkumai. Darbe pritaikytas stochastinis bendrosios pusiausvyros modelis transporto modaliniam pasiskirstymui prognozuoti, kurio pagrindiniai parametrai yra paslaugų lygis, savikaina, paklausa ir kaina. Rasta perskirstyto transporto paklausos pasiskirstymo ekonominė nauda. Darbo pabaigoje pateikiama rezultatų analizė, išvados bei rekomendacijos transporto perskirstymo modeliui taikyti, prognozuojant transporto pasiskirstymą bet kuriame mieste. Currently privately owned car is dominating transport mode, at the same time it is unsustainable and generates a lot of CO2 emissions. The transport mobility forecasting model can be adapted to solve the existing problems in the transport industry. This final master’s thesis aims to identify the factors that determine the mobility of people in a chosen area and develop a mathematical tool to model the distribution of passenger flows between different modes of transport. In the thesis, current and desired transport modes distribution in a selected city is analysed. The methods of transport distribution that are already used in practice, their advantages and disadvantages are reviewed. The stochastic general equilibrium model for predicting the modal distribution of transport is developed in work. The main parameters are service level, demand and price. The economic benefits of redistributing transport demand have been found and presented.