Vizualinės ironijos žanrai memuose: dekonstruojant Rožinio pudelio mados memus
Abstract
Straipsnyje siekiama išskirti vizualaus humoro žanrų ribas, naudojantis schema, sukurta Kreuzo ir Roberts ironijos skirtumams literatūriniuose žanruose apibrėžti (1993). Analizė grindžiama mados memais, sukurtais lietuviškų socialinių tinklų personažo, produktyvaus mados memų kūrėjo Rožinio pudelio. Analizuojant Rožinio pudelio memų vizualiuosius ir verbalinius elementus tekste dekonstruojamas mados memo kuriamas pokšto mechanizmas. Tokiu būdu siekiama suprasti mados memo humoro atsiradimo procesą bei vizualiuoju aspektu apibrėžti skirtumus tarp ironijos, parodijos, satyros bei sarkazmo mados memuose The aim of the article is to disentangle the mix of humour genres in the visual domain by following the scheme of Kreuz and Roberts which was produced for literary genres of irony such as satire, sarcasm, and parody (1993). The analysis is based on fashion memes created by the Pink Poodle, an imaginary persona operating in Lithuanian social networks and a prolific producer of original fashion memes. The article reviews Pink Poodle memes, deconstructing the scheme of 'joke' production. Analysing visual and verbal elements of Poodle's memes, the author is looking into the mechanics of humour as it occurs in a fashion meme and examining the differences among irony, parody, sarcasm and satire in the visual domain of memes.