Hibridinio automobilio degalų sąnaudų ir anglies dioksido priklausomybės nuo baterijos talpos tyrimas skaitinio modeliavimo būdu
Abstract
Hibridinių automobilių sistemos, vertinančios eksploatavimo sąlygas ir važiavimo dinamiką, remiasi skirtingais valdymo algoritmais, kurie užtikrina pakankamą varančiąją jėgą, tačiau maksimaliai taupo degalų energiją ir taip mažina teršalų emisijas. Skaitinio modeliavimo programa AVL CRUISE sudarytu hibridinio automobilio skaitiniu modeliu siekiama įvertinti degalų sąnaudų ir anglies dioksido priklausomybę nuo aukštos įtampos baterijos talpos, naudojant pasaulinę suderintą lengvųjų automobilių bandymų procedūrą. Visas važiavimo ciklas yra sudarytas ir keturių greičio etapų – mažo, vidutinio, didelio ir itin didelio, kuriais siekiama imituoti hibridinio automobilio važiavimą miesto, priemiesčio, užmiesčio keliais ir greitkeliu. Gauti rezultatai. Hybrid car systems that evaluate operating conditions and driving dynamics are based on different control algorithms that ensure sufficient driving force, but maximizes fuel energy savings and thus, reduce pollutant emissions. Numerical simulation program AVL Cruise’s model of a hybrid car aims to evaluate the dependence of fuel consumption and carbon dioxide on the capacity of a high-voltage battery using the Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure. The entire driving cycle is also composed of four speed stages – low, medium, high and ultra-high, which aim is to simulate the driving of a hybrid car in the city, suburbs, on country roads and the highway. The obtained results show that the battery capacity of the hybrid car must be adjusted depending on the expected operating conditions.