Daiktų interneto rinkos charakteristikų analizė
Santrauka
Šio straipsnio tikslas yra apžvelgti, kokiomis charakteristikomis gali būti apibrėžiama daiktų interneto technologijų rinka bei kokie egzistuoja statistiškai reikšmingi ryšiai tarp rinką charakterizuojančių veiksnių. Idėjos įgyvendinimui pasitelkiama trijų etapų tyrimų metodologija, susidedanti iš mokslinės bei metodinės literatūros analizės, antrinių statistinių duomenų surinkimo nustatant charakterizuojančius veiksnius bei duomenų išskirtis ir galiausiai tiesinės regresijos modelio sudarymo, siekiant nustatyti statistiškai reikšmingą ryšį tarp veiksnių – globalios daiktų interneto rinkos pajamų bei daiktų interneto pajungtų įrenginių skaičiaus, bendro jungčių skaičiaus tarp daiktų interneto įrenginių bei bendro jungčių skaičiaus tarp ne daiktų interneto įrenginių. Moksliniam tyrimui keliamas tikslas yra nustatyti daiktų interneto technologijų rinką charakterizuojančius veiksnius bei nustatyti statistiškai reikšmingus ryšius tarp jų. Atlikta analizė leido nustatyti, jog egzistuoja statistiškai reikšmingas ryšys tik tarp globalios daiktų interneto rinkos pajamų, mlrd. USD bei bendro daiktų interneto įrenginių jungčių skaičiaus. Bendrą jungčių skaičių tarp daiktų interneto įrenginių padidinus 1 vienetu (mlrd.), globalios daiktų interneto rinkos pajamos padidėja 0.61 mlrd. USD. Praktiškai vertinant rezultatų pritaikymą, galima teigti, kad rezultatas taikomas priimant verslo plėtros, ekonomikos vertinimo sprendimus, atliekant pavienių rinkų vertinimą ir lyginimą globaliame kontekste. Šiai dienai moksliniuose tyrimuose daugiausia yra akcentuojami pavieniai daiktų interneto technologijų plėtrą lemiantys veiksniai, tačiau nėra atliekamas bendras globalios rinkos vertinimas. Daiktų interneto rinkos analizė leidžia geriau suprasti skirtingų rinkos charakteristikų tarpusavio sąryšius, priklausomybes bei analizės pagrindu priimti geresnius vadybos sprendimus. The idea of this article is to review the characteristics that can define the Internet of Things (IoT) market and identify the statistically significant relationships between market factors. The idea is implemented using a three-stage research methodology consisting of analysis of scientific and methodological literature, collection of secondary statistics to identify characteristics and data exclusion, and finally creation of a linear regression model to determine the statistically significant relationship between global IoT amrket revenues and IoT connections the number of devices, the total number of connections between IoT devices, and the total number of connections between non-IoT devices. The aim of the research is to identify the factors characterizing the Internet of Things technologies and to establish statistically significant relationships between them. The analysis revealed that there is a statistically significant relationship only between the revenues of the global Internet of Things market, billion. USD and the total number of IoT device connections. The total number of connections between IoT devices by 1 unit (billion), the global IoT market revenue increases by 0.615956882582394 billion. USD.