Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorNalivaika, Dovydas
dc.contributor.authorMerkevičius, Juozas
dc.date.accessioned2023-09-18T16:28:08Z
dc.date.available2023-09-18T16:28:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/114241
dc.description.abstractŠio straipsnio tikslas yra apžvelgti, kokiomis charakteristikomis gali būti apibrėžiama daiktų interneto technologijų rinka bei kokie egzistuoja statistiškai reikšmingi ryšiai tarp rinką charakterizuojančių veiksnių. Idėjos įgyvendinimui pasitelkiama trijų etapų tyrimų metodologija, susidedanti iš mokslinės bei metodinės literatūros analizės, antrinių statistinių duomenų surinkimo nustatant charakterizuojančius veiksnius bei duomenų išskirtis ir galiausiai tiesinės regresijos modelio sudarymo, siekiant nustatyti statistiškai reikšmingą ryšį tarp veiksnių – globalios daiktų interneto rinkos pajamų bei daiktų interneto pajungtų įrenginių skaičiaus, bendro jungčių skaičiaus tarp daiktų interneto įrenginių bei bendro jungčių skaičiaus tarp ne daiktų interneto įrenginių. Moksliniam tyrimui keliamas tikslas yra nustatyti daiktų interneto technologijų rinką charakterizuojančius veiksnius bei nustatyti statistiškai reikšmingus ryšius tarp jų. Atlikta analizė leido nustatyti, jog egzistuoja statistiškai reikšmingas ryšys tik tarp globalios daiktų interneto rinkos pajamų, mlrd. USD bei bendro daiktų interneto įrenginių jungčių skaičiaus. Bendrą jungčių skaičių tarp daiktų interneto įrenginių padidinus 1 vienetu (mlrd.), globalios daiktų interneto rinkos pajamos padidėja 0.61 mlrd. USD. Praktiškai vertinant rezultatų pritaikymą, galima teigti, kad rezultatas taikomas priimant verslo plėtros, ekonomikos vertinimo sprendimus, atliekant pavienių rinkų vertinimą ir lyginimą globaliame kontekste. Šiai dienai moksliniuose tyrimuose daugiausia yra akcentuojami pavieniai daiktų interneto technologijų plėtrą lemiantys veiksniai, tačiau nėra atliekamas bendras globalios rinkos vertinimas. Daiktų interneto rinkos analizė leidžia geriau suprasti skirtingų rinkos charakteristikų tarpusavio sąryšius, priklausomybes bei analizės pagrindu priimti geresnius vadybos sprendimus.lit
dc.description.abstractThe idea of this article is to review the characteristics that can define the Internet of Things (IoT) market and identify the statistically significant relationships between market factors. The idea is implemented using a three-stage research methodology consisting of analysis of scientific and methodological literature, collection of secondary statistics to identify characteristics and data exclusion, and finally creation of a linear regression model to determine the statistically significant relationship between global IoT amrket revenues and IoT connections the number of devices, the total number of connections between IoT devices, and the total number of connections between non-IoT devices. The aim of the research is to identify the factors characterizing the Internet of Things technologies and to establish statistically significant relationships between them. The analysis revealed that there is a statistically significant relationship only between the revenues of the global Internet of Things market, billion. USD and the total number of IoT device connections. The total number of connections between IoT devices by 1 unit (billion), the global IoT market revenue increases by 0.615956882582394 billion. USD.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 137-144
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.source.urihttp://jmk.vvf.vgtu.lt/index.php/Verslas/2022/paper/viewFile/1222/326
dc.titleDaiktų interneto rinkos charakteristikų analizė
dc.title.alternativeInternet of Things markets characteristics analysis
dc.typeStraipsnis recenzuotame konferencijos darbų leidinyje / Paper published in peer-reviewed conference publication
dcterms.accessRightsŠis straipsnis yra atvirosios prieigos straipsnis, turintis Kūrybinių bendrijų (Creative Commons) licenciją (CC BY 4.0), kuri leidžia neribotą straipsnio ar jo dalių panaudą su privaloma sąlyga nurodyti autorių ir pirminį šaltinį.
dcterms.licenseCreative Commons – Attribution – 4.0 International
dcterms.references16
dc.type.pubtypeP1d - Straipsnis recenzuotame konferencijos darbų leidinyje / Article published in peer-reviewed conference proceedings
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV05 - Kūrybinės industrijos skaitmeninės visuomenės plėtrai / Creative industries for digital society development
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltdaiktų interneto technologijos
dc.subject.ltdaiktų internetas
dc.subject.ltdaiktų interneto rinkos pajamos
dc.subject.ltdaiktų interneto rinka
dc.subject.ltdaiktų interneto technologijų ekonomika
dc.subject.ltfizinių objektų tinkle rinka
dc.subject.enInternet of Things technologies
dc.subject.enInternet of Things
dc.subject.enInternet of Things market revenue
dc.subject.enInternet of Things market
dc.subject.enInternet of Things technology
dc.subject.enphysical objects market
dcterms.sourcetitle25-osios Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija "Ekonomika ir vadyba", 2022 m. spalio 13 d. Vilnius = Proceedings of the 25th Conference for Junior Researchers „Science – Future of Lithuania“ "Economics and management", 13 October 2022, Vilnius, Lithuania
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba152342274


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą