Darbuotojo požiūrį į nuotolinį darbą lemiantys veiksniai
Abstract
Darbdaviai kurdami nuotolines darbo vietas ar modifikuodami esamas nuotolinio darbo vietas, ne visuomet supranta bendrus tokių darbo vietų steigimą lemiančius veiksnius ar savo darbuotojų lūkesčius. Teisingai sustyguota struktūra ir darbuotojo poreikius atliepianti darbo vieta yra geras pagrindas į didėjantį pasitenkinimą darbu ir iš to sekančius gerėjančius darbo rezultatus, bei didėjantį lojalumą darbdaviui. Remiantis šia problematika straipsnio tyrimo tikslas yra išsiaiškinti svarbiausius nuotolinio darbo organizavimo veiksnius. Šiam tikslui atskleisti yra taikomi šie metodai: mokslinės literatūros analizė, ekspertinis vertinimas, nuomonių suderinamumo vertinimas. Straipsnyje apžvelgiami veiksniai būtini nuotolinio darbo organizavimui, įvardinamos ekspertinio vertinimo galimybės ir trūkumai, taip pat atliekamas ekspertinis vertinimas, išskiriant svarbiausius veiksnius organizuojant nuotolinį darbą. Išanalizavus mokslinę literatūrą yra pasiūlytas darbdavio ir darbuotojo atsakomybių klasifikavimo modelis siekiant užtikrinti sklandų ir sėkmingą nuotolinį darbą. Tyrimo metu apklausus septynis ekspertus iš akademinio ir verslo pasaulio nustatyta, kad respondentams svarbiausi veiksniai yra: kokybiški duomenų mainai, darbo nepriklausomas, fizinis darbovietės persikraustymas ir atliekamos užduoties aiškumas. Šis tyrimas nėra baigtinis ir gali būti vystomas tiriant konkrečią įmonę, pasirinkusią dirbti nuotoliniu būdu, taip pat nesigilinta į kitus veiksnius, tokius kaip fizinėje darbo vietoje dirbančių žmonių požiūrį į per nuotolį dirbančius kolegas ir to įtaką bendram įmonės mikroklimatui. Įdomi tyrimo kryptis būtų hibridinis darbo organizavimas. When creating new or modifying existing work places to remote workplaces, employers do not always understand the general factors behind the establishment of such workplaces or employees’ expectations. Well-structured routines and fulfilment of employee’s needs is a good basis for continuous work satisfaction and improved work results, as well as continuous loyalty to employer. Based on this problem, the purpose of this study is to find out the most important factors when organizing tele-working. To reveal this goal, the following methods are applied: analysis of the scientific literature, expert assessment, assessment of the compatibility of opinions. The article reviews the factors necessary for the organization of remote work, identifies the possibilities and disadvantages of expert assessment, and also conducts an expert assessment, highlighting the most important factors in organizing remote work. After analysing the scientific literature, a model for classifying the responsibilities of the employer and the employee is proposed to ensure smooth and successful remote work. A survey of seven experts from the academic and business world during the course of the study found that the most important factors for respondents are: high-quality data exchange, independent work, physical relocation of the workplace, and clarity of the task performed. This study is not exhaustive and can be developed by studying a specific company that has chosen to work remotely, and also does not go into other factors, such as the attitude of people working in the physical workplace to colleagues working remotely and the impact of this on the overall microclimate of the company. An interesting direction of research would be hybrid work organizing.