Slėginio uždegimo variklio degimo proceso skaitinė analizė naudojant įvairius biodegalų mišinius ir keičiant
Abstract
Apžvelgtos slėginio uždegimo variklio degimo fazės, vertinant jų įtaką variklio energetiniams ir ekologiniams rodikliams. Įvertintos pagrindinės tyrime naudojamų degalų (dyzelino, hidrinto augalinio aliejaus (angl. Hydrotreated Vegetable Oils – HVO), HVO mišinių su biobutanoliu) savybės. Atlikti eksperimentiniai tyrimai naudojant įvairius biodegalų mišinius ir keičiant išmetamųjų dujų recirkuliacijos (angl. Exhaust Gas Recirculation – EGR) intensyvumą. Remiantis eksperimentiniais rezultatais, naudojant programos „AVL BOOST“ paprogramę „Burn“, atlikta degimo proceso skaitinė analizė. Nustatyti degimo rodiklių skirtumai ir tikėtinos priežastys leidžia geriau suprasti degimo metu vykstančius procesus, kai variklis veikia įvairiais degalais ir keičiamas EGR. Tai leidžia parinkti tinkamiausią degalų mišinį ir EGR siekiant geriausių variklio ekologinių ir energetinių rodiklių The combustion phases of a compression ignition engine are reviewed, assessing their impact on the engine‘s energetic and ecological indicators. The main properties of the fuels used in the study (diesel, hydrotreated vegetable oils – HVO, HVO mixtures with biobutanol) were evaluated. Experimental studies were carried out using various biofuel mixtures and changing the intensity of Exhaust Gas Recirculation – EGR. Bassed on the experimental results, a numerical analysis of the combustion process was performed using the „Burn“ subroutine of the „AVL BOOST“ program. Identified differences in combustion rates and probable causes provide a better understanding of combustion processes when the engine is run on different fuels and EGR is changed. This allows you to choose the most suitable fuel mixture and EGR to achieve the best ecological and energy performance of the engine.