Azoto suboksido tiekimo sistemos panaudojimo Toyota GT86 4U-GSE variklyje efektyvumo tyrimas
![Thumbnail](/bitstream/handle/123456789/115613/iet_Vol1_120-126_Rimkus.pdf.jpg?sequence=3&isAllowed=y)
View/ Open
Date
2016Author
Rimkus, Alfredas
Ščerbuk, Aleksandr Robert
Melaika, Mindaugas
Metadata
Show full item recordAbstract
Šiame tyrime nagrinėjamas variklio galios didinimas naudojant azoto suboksido tiekimo sistemą (toliau NOS (angl. Nitrous Oxide System). Straipsnyje pateikta NOS sistemų apžvalga. Variklio rodiklių skaitinis modeliavimas atliekamas programa AVL BOOST, prototipu pasirinktas kibirkštinio uždegimo atmosferinis Toyota GT86 4U-GSE variklis. Atlikti standartinio variklio ir NOS sistema modifikuoto variklio šiluminiai ir dinaminiai skaičiavimai, nustatyti energetiniai rodikliai (variklio galia išaugo ~24 %, efektyvusis naudingumo koeficientas padidėjo ~8,3 %), sudarytas indikatorinio slėgio grafikas, patikrintas alkūninio–švaistiklinio mechanizmo detalių atsparumas. This research analyses one of the ways how to increase internal combustion engine power – nitrous oxide (NOS) injection system application. Paper presents NOS systems overview. Spark ignition atmospheric Toyota GT86 4U-GSE engine was chosen as prototype to do numerical simulation using software AVL BOOST. Thermal and dynamic calculations, efficient parameters of standard and upgraded engine, also stress analysis of engine parts were carried out.