Ugdymo įstaigų patalpų oro kokybės analizė
Abstract
. 21-ojo amžiaus visuomenė pasirinko darnaus vystymosi kelią. Daug dėmesio skiriama sveikai aplinkai kurti, palankaus gyvenimo būdui formuoti. Patalpų komfortui turi įtakos ne tik oro temperatūra, bet ir santykinė drėgmė, švie- žio oro kiekis ir jo apykaita, CO2 koncentracija ir kiti parametrai. Tik atsižvelgus į juos, galima tiksliai apibūdinti patalpų mikroklimato būklę ir higienos normų atitiktį. Taigi šiam tikslui Vilniaus mieste yra pasirinktos 4 ugdymo įstaigos (vaikų darželiai), kurioms remiantis Lietuvos statybos ir higienos normose apibrėžtais reikalavimais ir pateiktomis rekomendacijomis, yra atliekama patalpų oro kokybės analizė. Remiantis eksperimentiniais tyrimo duomenimis, siekiama nustatyti esamas ugdymo įstaigų esamas problemas, pasiūlyti technologinius sprendinius ir rekomendacijas, kaip jose pagerinti mikroklimato parametrus ir užtikrinti, kad pasirinktas sprendinys atitiktų norimus poreikius. 21st century society has chosen the path of sustainable development. Much attention is paid to creating a healthy environment, friendly lifestyle formation. Indoor comfort affects not only the temperature, but also the relative humidity of fresh air and it’s circulation, CO2 concentration. Only in the light of them, can be accurately describe the condition of indoor climate and hygiene standards compliance. So, for this purpose in Vilnius are selected 4 educational institutions (kindergartens), which is performed in indoor air quality analysis, based on the Lithuanian construction and sanitary norms defined requirements and recommendations. Based on the experimental study, it will be possible to establish educational institutions existing problems, offer technological solutions, guidance as they improve the microclimate parameters and ensure that the chosen solution will meet the desired needs.