Matematinis bei kompiuterinis pirsų konstrukcijų elgsenos modeliavimas
Data
2005Autorius
Krutinis, Antanas
Vaicekauskas, Laimutis Jonas
Vaicekauskas, Laimis
Preikštaitis, Artūras
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Atlikti esamų pirsų konstrukcijų statiniai ir dinaminiai skaičiavimai taikant dalinių koeficientų metodą su bandymais. Eksperimentiškai nustatyti pirsų perdangų horizontalieji poslinkiai bei jų pagrindinė laisvųjų svyravimų forma. Nustatyti pavojingiausi apkrovų deriniai, atitinkantys dinaminį švartuojamų didesnės vandentalpos laivų poveikį. Straipsnyje pateikiami atliktų natūrinių pirsų konstrukcijų bandymų statinėms ir dinaminėms apkrovoms rezultatai. Moksliškai įvertintas teorinių ir gautų eksperimentinių konstrukcijų bandymų rezultatų palyginimas. Teoriškai pagrįstos, pagilinus prieplaukos dugną, pirsų konstrukcijų darbogebos prognozės. Statical and dynamic calculations of the existing pier structures were performed applying the method of partial factors with experiments. Horizontal displacements of a pier floors were determined experimentaly as well as the main form of their free fluctuations. The most dangerous load combinations were defined, corresponding with dynamic effect of moored vessels of a higher volumetric water capacity. The results of field tests performed with pier structures under static and dynamic loads are presented in the paper.Comparison of the theoretical and experimental results on the behaviour of structures is grounded scientifically. Performance forecasts of pier structures after waterfront bottom deepening are evaluated theoretically.