Archyvas kaip žaidimas: Urbingo medinėse Šnipiškėse
Abstract
Straipsnyje analizuojamas žaidimų potencialas, siekiant įtraukti vietos gyventojus į savo rajono kultūros paveldo dokumentavimą ir kultūrinį vietovės gaivinimą. Dalyvaujamojo tyrimo per veiksmą (angl. participatory action research) paradigma ragina permąstyti tradicines archyvo, kaip žinojimo struktūravimo, formas. Kultūros paveldui skirti archyvai turi paskatinti gyventojus tapti sąmojingais istorinių rajonų kaitos procesų atžvilgiu ir gali būti aktyviai naudojami įvairių gyventojų grupių informacijai kaupti. Duomenų kaupimo „sužaidybinimas“ (angl. gamification) yra viena iš galimybių motyvuoti gyventojus domėtis savo ir kitų rajonų kultūra bei jos kaita. Straipsnyje pristatoma tam tikslui sukurto autorinio žaidimo „Urbingo“ koncepcija, kuri straipsnio rašymo metu yra adaptuota keturiuose Europos miestuose. Pateikiami duomenys remiasi dalyvaujamojo tyrimo per veiksmą rezultatais, kurį 2012–2016 m. atliko Miesto žaidimų ir tyrimų laboratorija (Laimikis.lt) medinių Šnipiškių kaimynijoje Vilniuje.