Antros kartos biodyzelino ir dyzelino mišinių naudojimo slėginio uždegimo varikliuose efektyvumo tyrimas
![Thumbnail](/bitstream/handle/123456789/119396/IN%c5%bdINERIN%c4%96S%20IR%20EDUKACIN%c4%96S%20TECHNOLOGIJOS2017_1.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Date
2017Author
Rimkus, Alfredas
Ščerbuk, Aleksandr Robert
Melaika, Mindaugas
Metadata
Show full item recordAbstract
Šiame tyrime nagrinėjamas antros kartos biodyzelino (NexBTL) ir dyzelino mišinių naudojimo slėginio uždegimo varikliuose energetinis ir ekologinis efektyvumas ir šie rodikliai lyginami su rodikliais, gautais naudojant degalus, kurie atitinka galiojantį degalų standartą. Straipsnyje pateikta biodyzelino rūšių apžvalga bei pagrindinės sąlygos nulėmusios biodyzelino vystymosi raidą. Aprašyta tyrimo metodika bei bandymo rezultatai naudojant įvairius dyzelino ir II kartos biodyzelino mišinius ir keičiant deginių recirkuliacijos (EGR) intensyvumą. Nustatyta, kad degalų mišinyje didinant NexBTL koncentraciją gerėja variklio energetiniai ir ekologiniai rodikliai. Ištirta EGR įtaka variklio rodikliams. This paper presents research of compression ignition engine efficient and ecological parameters using the second generation biodiesel (NexBTL) and diesel mixtures and these parameters are compared with indicators which are obtained using fuels, which meet the fuel standards. In the paper the overview of biodiesel is presented and also main condintions, which influenced the development of biodiesel process are described. The research methodology and research results are presented when different diesel and II generation biodiesel fuel mixtures and different exhaust gas recirculation (EGR) intensities were used. It was determined that increasing NexBTL concentration in fuel mixture, engine efficient and ecological parameters improve. The influence of EGR for the engine indicators was also researched.