Alternatyvių biodegalų panaudojimo dyzeliniuose varikliuose palyginamieji tyrimai
Santrauka
Tikslu įvertinti I ir II kartos biodyzelinų motorines eksploatacines charakteristikas 2009-2014 metais kartu su kitais mokslininkais ir tyrėjais buvo atlikta 10 motorinių bandymų (4 stendiniai ir 6 lauko sąlygomis) išbandyti I ir II kartos biodegalų mišiniai, kurių energetinės ir ekologinės savybės, lyginant su mineraliniu dyzelinu, bendru atveju pasižymėjo vidutiniškai: 3 ÷ 5% išaugusia azoto oksidų, sumažėjusiomis dūmingumo (20 ÷ 30%) ir anglies monoksido (5 ÷ 16%) bei -15 ÷ +32% diapazone svyruojančia nesudegusių angliavandenilių emisijomis; 3 ÷ 8% išaugusiu specifiniu degalų sunadojimu ir 2 ÷ 4% pagerėjusiu energijos panaudojimo efektyvumu. For the purpose to evaluate the performance characteristics of engine running on biofuels During 2009-2014 the 10 engine tests (4stand test and 6 in field conditions) were carried out with other researchers. The energy and environmental properties of 1st and 2ndbiofuels mixtures tested and compared with fossil diesel. The changes were observed and in general case the average values was:emissions of: nitrogen oxides increased 3 ÷ 5%; smokiness and carbon monoxide decreased respectively 20 ÷ 30% and 5 ÷ 16%;unburned hydrocarbons changes in a range of -15 ÷ +32%. The break specific fuel consumption increased by 3 ÷ 8%, the effetenessof energy use increased by 2 ÷ 4%.