Metakognityvinių įgūdžių ugdymo būtinybė aukštosiose mokyklose
Abstract
Straipsnyje pateikiama išsami informacija apie užsienio kalbos specialiems tikslams mokymosi strategijas, supažindinama su atliktais tyrimais. Nagrinėjamos užsienio kalbos žodyno mokymosi strategijos, pateiktos kelios jų klasifikacijos. Remiantis gautais tyrimo duomenimis galima spręsti, kokios strategijos yra populiariausios tarp 4 Lietuvos universitetų studentų: žodyno naudojimas, naujų žodžių išmokimas pagal sekciją vadovėlyje, tai reiškia, kad studentai paviršutiniškai mokosi naujos leksikos. Straipsnyje siūlomi keli būdai mokytis specialybės leksikos. Autorės daro statistiškai pagrįstą išvadą, kad dėstytojo vaidmuo yra svarbus ugdant metakognityvinius įgūdžius per svetimosios kalbos paskaitas nekalbinėse aukštosiose mokyklose. Atradimo ir apibendrinimo ar konsolidacijos metakognityvinės strategijos yra populiaresnės tarp vyresnių kursų studentų. Tai leidžia daryti išvadą, kad studentai, įgiję daugiau mokymosi įgūdžių ir pritaikę keletą mokymosi metodų, gali pereiti į aukštesnę svetimos kalbos vartojimo pakopą – nuo kognityvinių mokymosi strategijų prie metakognityvinių.