Slėginio uždegimo variklių, veikiančių pirmos bei antros kartos biodyzelino ir dyzelino mišiniais, eksploatacinių rodiklių tyrimas
Date
2018Author
Rimkus, Alfredas
Vaicekauskas, Airidas
Svirka, Arvydas
Metadata
Show full item recordAbstract
Tyrime nagrinėjami slėginio uždegimo variklio, veikiančių pirmos kartos biodyzelino – rapsų metilo esterio (RME) ir antros kartos biodyzelino – hidrintų augalinių aliejų (HVO) bei dyzelino mišiniais ekologiniai ir energetiniai rodikliai. I ir II kartos biodyzelino bei jų mišinių koncentracija degaluose siekė iki 30 %. Specializuotoje laboratorijoje atlikti degalų fizikinių – cheminių savybių tyrimai. Stendiniams variklio rodiklių tyrimams panaudotas variklio apkrovos stendas. Šiame straipsnyje pateikta tyrimo metodika, bandymo rezultatai ir jų analizė varikliui veikiant įvairiais biodyzelino bei dyzelino mišinius. Nustatyta, kad, dyzeliną maišant su HVO, sumažėja šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis, nepilno degimo produktų koncentracija, taip pat sumažėja NOx koncentracija. RME padidina NOx emisiją. This research is the analysis of ecological and energetic parameters of compression ignition engines working on first generation biodiesel – Rapeseed Oil Methyl Esters (RME), second generation biodiesel – Hydro treated Vegetable Oil (HVO) and diesel mixtures. the concentration of I and II generation biodiesel in mixtures of fuel amounted to 30%. Physical and chemical properties of the fuels used in the research have been analyzed in a specialized laboratory. To indicate engine parameters engine load stand was used. This paper shows research methodic, results of the tests and their analysis using different biodiesel and diesel mixtures. Analysis shows that mixing diesel with HVO decreases greenhouse gases, incomplete combustion products concentration, also NOx concentration decreases. NOx emissions increases using RME mixtures.