Teorinė lingvistikos ir glotoedukologijos tiriamųjų metodų interpretacija
Santrauka
Glotoedukologija, kitaip nei lingvistika, iš esmės yra nauja lingvodidaktikos mokslo šaka. Ji radosi XIX ir XX amžių sandūroje ir plėtojosi per kelis dešimtmečius, jos tobulėjimo procesas niekada nenutrūko. Lemiamas veiksnys buvo tyrinėjimo metodai. Atsižvelgiant į metodų tobulumą ir efektyvumą, glotoedukologijos laimėjimai tam tikrose srityse buvo daugiau ar mažiau svarūs. Lingvistika ir glotoedukologija yra susijusios, nes lingvistika yra glotoedukologijos objektas ir teorinis pamatas. Nepaisant bendrosios metodologinės mokslų sistemos ir visuotinio supančios realybės pažinimo metodo, kiekvienas mokslas turi savo speciiką, atsispindinčią jo paskirtyje, tyrinėjimo objektuose ir metoduose. Netolimoje praeityje pedagogikos, dar anksčiau ir lingvistikos, mokslai buvo laikomi grynai empiriniais. Jų tyrimo rezultatai buvo aprašomojo pobūdžio ir paprastai be tikslingos kiekybinės jų analizės. Dabar jau aišku, kad nepakankamas dėmesys tyrimo metodams buvo pedagogikos ir lingvistikos pažangos stabdys (Цетлин 1968: 23–41). Kadangi glotoedukologija, kurios objektas yra kalba, yra viena iš pedagogikos mokslo šakų, šiame darbe pateikiama teorinė jos mokslo tiriamųjų metodų interpretacija. The article contains the analysis of linguistics and methodical research techniques with indication of their general and speciic characteristics. The authors underline the inluence of the scientiic research techniques over the science evolution and accent the importance of these techniques, when analyzing the scientiic justiication of teaching the foreign languages. The element of linguistics, according to the authors, is particularly important for scientiic justiication of lingua-didactic science. The examination of the scientiic literature, supervision of the educative process, summarizing of data and linguistic statistics are the most important linguistic and methodical research techniques. In the authors’ opinion, without the scientiic research techniques the science progress is impossible, since the linguists and supervisors must be researchers of the subject they teach.