Matematikos mokymosi objektų daugkartinio panaudojamumo kokybės vertinimas eQNet projekte
Santrauka
Darbe siekiama išanalizuoti kelis mokslinius metodus ir taikymo principus skaitmeninių matematikos mokymosi objektų (MO) kokybei vertinti. Šie metodai taikomi, siekiant sumažinti ekspertų MO kokybės vertinimo subjektyvumo lygį. Darbe nagrinėjami šie metodai ir principai: (1) daugiakriterinio sprendimo analizės principai MO kokybės kriterijams identifikuoti, (2) technologinių kokybės vertinimo kriterijų klasifikavimo principas, (3) sprendimų priėmimo teorijos neraiškiųjų (angl. fuzzy) elementų vertinimo priemonės, (4) kriterijų svorių normalizavimas, ir (5) skaliarizacijos metodas MO kokybės vertinimui. Taikomi metodai yra praktiškai naudojami MO kokybės vertinimui, įgyvendinant Europos mokymosi visą gyvenimą programos eQNet projektą Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose 2010 m. žiemą ir pavasarį. The paper is aimed to analyse the application of several scientific approaches, methods, and principles for evaluation of quality of digital learning objects (LOs) for Mathematics subject. The authors analyse the following approaches to minimise subjectivity level in expert evaluation of LOs quality, namely: (1) principles of multiple criteria decision analysis for identification of quality criteria, (2) technological quality criteria classification principle, (3) fuzzy group decision making theory to obtain evaluation measures, (4) normalisation requirement for criteria weights, and (5) scalarisation method for LOs quality evaluation. The applied approaches have been used practically for evaluation of LOs while implementing European Lifelong Learning programme’s eQNet project in Lithuanian comprehensive schools in winter and spring 2010.