Akustinių žaliuzių aerodinaminio pasipriešinimo modeliavimas
Abstract
Akustinės žaliuzės yra skirtos įrenginių, kuriems reikalingas vėdinimas bei oro įtraukimas-išmetimas, triukšmui slopinti. Iš įrenginių išeinantis oro srautas pereina per konstrukcijos plokštes, kurios sugeria iš įrenginių sklindantį triukšmą. Tačiau konstrukcijos plokštės pratekančiam orui sukelia aerodinaminį pasipriešinimą, dėl kurio gali atsirasti neigiamas efektas: susidaro per dideli slėgiai, oras negali laisvai judėti ir tai trukdo įrenginių veikimui. Todėl norint išspręsti šį uždavinį, buvo pasitelkta modeliavimo programa SimScale, kuria, naudojant tarptautinį kodą CFD, skirtą fluidų dinamikos modeliavimui, buvo sumodeliuotas aerodinaminis konstrukcijos pasipriešinimas, plokštes pakreipiant skirtingais kampais. Modeliavimo metu buvo nustatyta, kuriose vietose susidaro didžiausi slėgiai, taip pat kur atsiranda turbulentinis oro judėjimas. Modeliavimo metu buvo nustatyta, jog didinant konstrukcijos plokščių pasvirimo kampą, slėgis prie konstrukcijos padidėja nuo 45 Pa iki 9 kPa, oro greitis, praėjęs pro konstrukciją, pakinta nuo 13 m/s iki 70 m/s. Acoustic louvers are intended for equipment which requires ventilation or air supply-exhaust. The air from the equipment passes through the construction plates which absorb noise emitted by the equipment. However, plates of the construction cause aerodynamic drag to the flowing air, which may result in overpressure; thus, air will not be able to move freely and this will interfere with the operation of the equipment. To solve this, the modelling program SimScale was used, which uses the international computational fluid dynamics (CFD) code. The aerodynamic drag of the construction was modelled when construction plates were tilted at different angles. During the modelling, it was determined at which locations the biggest pressures were generated, where turbulent air movement arises. The results show that as the angle of construction plates increases, pressure increases from 45 Pa to 9 kPa, speed of air flow increases from 13 m/s to 70 m/s.