Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorVilniškis, Tomas
dc.contributor.authorJanuševičius, Tomas
dc.date.accessioned2023-09-18T17:42:17Z
dc.date.available2023-09-18T17:42:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2029-7157
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/125144
dc.description.abstractAkustinės žaliuzės yra skirtos įrenginių, kuriems reikalingas vėdinimas bei oro įtraukimas-išmetimas, triukšmui slopinti. Iš įrenginių išeinantis oro srautas pereina per konstrukcijos plokštes, kurios sugeria iš įrenginių sklindantį triukšmą. Tačiau konstrukcijos plokštės pratekančiam orui sukelia aerodinaminį pasipriešinimą, dėl kurio gali atsirasti neigiamas efektas: susidaro per dideli slėgiai, oras negali laisvai judėti ir tai trukdo įrenginių veikimui. Todėl norint išspręsti šį uždavinį, buvo pasitelkta modeliavimo programa SimScale, kuria, naudojant tarptautinį kodą CFD, skirtą fluidų dinamikos modeliavimui, buvo sumodeliuotas aerodinaminis konstrukcijos pasipriešinimas, plokštes pakreipiant skirtingais kampais. Modeliavimo metu buvo nustatyta, kuriose vietose susidaro didžiausi slėgiai, taip pat kur atsiranda turbulentinis oro judėjimas. Modeliavimo metu buvo nustatyta, jog didinant konstrukcijos plokščių pasvirimo kampą, slėgis prie konstrukcijos padidėja nuo 45 Pa iki 9 kPa, oro greitis, praėjęs pro konstrukciją, pakinta nuo 13 m/s iki 70 m/s.lit
dc.description.abstractAcoustic louvers are intended for equipment which requires ventilation or air supply-exhaust. The air from the equipment passes through the construction plates which absorb noise emitted by the equipment. However, plates of the construction cause aerodynamic drag to the flowing air, which may result in overpressure; thus, air will not be able to move freely and this will interfere with the operation of the equipment. To solve this, the modelling program SimScale was used, which uses the international computational fluid dynamics (CFD) code. The aerodynamic drag of the construction was modelled when construction plates were tilted at different angles. During the modelling, it was determined at which locations the biggest pressures were generated, where turbulent air movement arises. The results show that as the angle of construction plates increases, pressure increases from 45 Pa to 9 kPa, speed of air flow increases from 13 m/s to 70 m/s.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 137-142
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/aainz.2018.021
dc.titleAkustinių žaliuzių aerodinaminio pasipriešinimo modeliavimas
dc.title.alternativeModelling of acoustic louvers aerodynamic drag
dc.typeStraipsnis konferencijos darbų leidinyje kitoje DB / Paper in conference publication in other DB
dcterms.references12
dc.type.pubtypeP1c - Straipsnis konferencijos darbų leidinyje kitoje DB / Article in conference proceedings in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsAE0202 - Aplinkos apsaugos technologijos / Environmental protection technologies
dc.subject.ltspecializationsL102 - Energetika ir tvari aplinka / Energy and a sustainable environment
dc.subject.ltaerodinaminis pasipriešinimas
dc.subject.ltakustinės žaliuzės
dc.subject.ltslėgis
dc.subject.ltgreitis
dc.subject.ltoro srautas
dc.subject.enaerodynamic drag
dc.subject.enacoustic louvers
dc.subject.enpressure
dc.subject.enspeed
dc.subject.enair flow
dcterms.sourcetitle21-osios Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija "Aplinkos apsaugos inžinerija", 2018 m. kovo 20 d. Vilnius = Proceedings of the 21th Conference for Junior Researchers „Science – Future of Lithuania“ "Environmental protection engineering", 20 March 2018, Vilnius, Lithuania
dc.description.issueart. no. aplinka.021
dc.publisher.nameVGTU leidykla Technika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/aainz.2018.021
dc.identifier.elaba33052148


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą