Development of automobile distribution networks on the basis of multi-criteria evaluation of distribution channels
Data
2010Autorius
Vasilis Vasiliauskas, Aidas
Vilkelis, Aurimas
Zinkevičiūtė, Virgilija
Batarlienė, Nijolė
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
The days when a buyer was forced to choose from what is being offered have passed. These days, buyers demand a product that would answer their exclusive expectations at a time of their preference and at an acceptable price. Therefore, manufacturers aiming to survive the competition battle have to rethink their operation strategies. Special importance is attached to the process of development and reconstruction of supply chains, and the process which may feature particularities, depending on the branch of industry. Automobile manufacturing is the biggest the fastest industry developing across the globe. New automobiles are listed as luxury commodities and are, therefore, subjected to very strict requirements with regard to various logistic operations and technologies, which are vital for ensuring efficient automobile delivery to the final users. Due to the growing demand for brand-new automobiles and the distance to the user, automobile manufacturers are constantly searching for solutions to the development and support of an efficient distribution network. Strategy shaping of distribution network requires evaluation of a number of criteria, which influence the distribution system. The article analyzes the development of automobile distribution networks on the basis of multi-criteria evaluation of distribution channels. Dienos, kada pirkėjas buvo priverstas rinktis tik tai, kas jam siūloma, jau seniai praeityje. Šiais laikais pirkėjai reikalauja tik jų lūkesčius atitinkančio produkto, reikiamu metu ir už priimtiną kainą. Todėl gamintojai, siekdami išlikti konkurencinėje kovoje, privalo apmąstyti savo veiklos strategiją. Ypatingą reikšmę šiuo metu yra įgavęs tiekimo grandinių kūrimo ir pertvarkymo procesas, kuris priklausomai nuo pramonės šakos gali turėti savitą specifiką. Automobilių gamyba yra viena iš didžiausių ir sparčiausiai besivystančių pramonės šakų visame pasaulyje. Nauji automobiliai priskiriami prabangos prekių grupei, todėl yra taikomi labai griežti reikalavimai, skirti įvairioms logistinėms veikloms ir technologijoms, reikalingoms užtikrinti efektyvų automobilių pateikimą galutiniams vartotojams. Didėjant naujų automobilių paklausai bei atstumui iki vartotojo, automobilių gamintojai nuolat ieško sprendimų, kaip sukurti ir palaikyti efektyvų paskirstymo tinklą. Kuriant paskirstymo tinklo strategiją, būtina įvertinti daugybę kriterijų, veikiančių paskirstymo sistemą. Šiame straipsnyje nagrinėjamas lengvųjų automobilių paskirstymo tinklų sudarymas, remiantis daugiakriteriu distribucinių kanalų vertinimu.