Geležinkelių transportas Europos Sąjungoje: raida, tendencijos ir šiuolaikiniai iššūkiai
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2011Autorius
Sinkevičius, Gintaras
Lingaitis, Vytautas
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Straipsnyje apžvelgiama Europos Sąjungos geležinkelių transporto sistemos vystymosi raida, analizuojamos pagrindinės transporto sistemos plėtros gairės, iššūkiai, problemos ir tikslai. Vienus iš pagrindinių Europos transporto sistemos tikslų būtų galima įvardyti šiuos: sujungti labiausiai nutolusius vieną nuo kito ES taškus, kurti bendrą ir integralią ES transporto sistemą, sujungiant skirtingų ES valstybių transporto tinklus į vieną ES transporto tinklą TEN-T, kuriant aukšto lygio infrastruktūrą ir skatinant aplinkos nežalojančios transporto sistemos kūrimą. Straipsnyje taip pat apžvelgiami procesai, susiję su pastarojo meto ekonomikos ir socialinio sektoriaus virsmais tarp Europos ir Azijos, dėl kurių atsiranda intensyvesnio krovinių vežimo ir prekių mainų tarp šių regionų proceso formavimosi tendencijos, kurios guli paskatinti naujų transporto sektoriaus plėtros gairių atsiradimą naujos ES transporto politikos formavimo kontekste. Dėl šių priežasčių gali atsirasti poreikis darninti ir unifikuoti tarptautinius vežimus geležinkeliais organizuojant krovinių vežimo procesą tarp skirtingų teisinės, ekonominės ir technologinės aplinkos erdvių. The article describes the tendencies of the European railway transport towards reforming processes of railway transport sector in European Union. The guidelines, challenges and goals of nowadays sustainable development of railway transport in Europe are carried out. As the main goals, for sustainable development of rail transport in Europe has to be considered: establishment of a single European railway network within the whole European territory, increasing the compatibility of different railway systems and to connecting them into one harmonized TEN-T railway network, as well as establishment of a high level of infrastructure and promotion of the development of environments friendly transport system. The article also presents the situation in the frame of global economic and social changes between Europe and Asia and how it can influence into amore intensive international transportation processes and higher movement of goods with serious preconditions to set up of a new guidelines for transport development in the frame work of newelly established European transport policy The last tendencies of ongoing processes in transport sector can presume the necessity for establishment of harmonized transportation system in a unified legal, economical and technological area.