Nuotolinio skrydžių valdymo bokšto įrangos pritaikymas skirtinguose oro uostuose
Santrauka
Straipsnyje aprašoma Švedijos kompanijos „SAAB“ sukurtos nuotolinio skrydžių valdymo bokšto technologijos nauda, pritaikant ją mažuose bei vidutiniuose oro uostuose, o dideliuose panaudojant ją tik kaip alternatyvą esamam ATC bokštui. Trumpai pateikiamas technologijos veikimo principas bei ekonominė nauda ją įdiegus. Ši technologija jau sėkmingai įdiegta ir veikia tarp Švedijos Malmö (ESMS) ir Ängelholm (ESTA) oro uostų, kurie nutolę vienas nuo kito maždaug per 100 km. Skrydžių valdymo paslaugos teikiamos Ängelholm (ESTA) oro uostui iš sumontuotos nuotolinės skrydžių valdymo vadavietės, esančios Malmö (ESMS) oro uosto LFV skrydžių valdymo centre. Straipsnyje taip pat supažindinama su šios šalies patirtimi, eksploatuojant tokią technologiją ir kitų šalių, tarp jų – ir Lietuvos planais bei galimybėmis ją įsidiegti pas save. This article describes the benefits of a remotely operated tower technology by fully adapting it to small and medium size airports and in large ones only as an alternative to the current ATC tower. Swedish company “SAAB” has developed the technology. The principles of operation and economic benefits of ART's implementation are briefly described. This technology was installed at a Remote Tower Centre (RTC) in Malmö airport to remotely serve Ängelholm (Aerodrome and Approach Control service) during trials and to form the basis for a LFV Remote Tower concept. Ängelholm Airport is located about 100 km northwest of Malmö Airport. This article also introduces the experience of Sweden in operating the trial ROT technology and the plans of possibilities to install it in other countries, including Lithuania.