• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Konferencijų publikacijos / Conference Publications
  • Konferencijų straipsniai / Conference Articles
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Konferencijų publikacijos / Conference Publications
  • Konferencijų straipsniai / Conference Articles
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Principal component analysis and Bloom taxonomy to personalise learning

Thumbnail
Data
2019
Autorius
Goštautaitė, Daiva
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The purpose of spreading, deploying and using information and communication technologies in virtual learning environments and providing digital tools for classrooms is to make learning process easier, more comfortable for students and more personalized, thus helping learners to reach his or her learning objectives. As taxonomies of learning provide incredibly useful tools for defining the types of work that learners should do for reaching their learning purpose, learning environments are designed or constructed on the basis of these taxonomies. The taxonomies function as powerful heuristics, helping analyze learning objectives and to design assignments. Applying taxonomies, the point is to suggest the learner assignments aligned with assessments and current learning objectives, also providing personalized learning environment using advanced information and communication technologies. Here a problem with how to apply taxonomies as the basis for development and/or construction of learning environment arises, bringing up a question how to choose the right and optimal set of taxonomy elements helping the particular group of learners to reach their learning goals and eliminating “noisy”, i.e. non-significant elements. Novel methodology using principal component analysis alongside the techniques for extraction of most important information and communication technology features and elimination the other features is proposed in the paper. Experiment using digital Bloom’s taxonomy activities was conducted to develop the proposed methodology – experimental results are described in the paper.
Paskelbimo data (metai)
2019
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/140656
Kolekcijos
  • Konferencijų straipsniai / Conference Articles [15192]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis