• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Konferencijų publikacijos / Conference Publications
  • Konferencijų straipsniai / Conference Articles
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Konferencijų publikacijos / Conference Publications
  • Konferencijų straipsniai / Conference Articles
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The application of problem-based learning in engineering education at Vilnius Gediminas Technical University

Thumbnail
Data
2006
Autorius
Korsakienė, Renata
Tvaronavičienė, Manuela
Ginevičius, Romualdas
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The value of traditional lecturing has been decreasing and other teaching approaches have increased in importance. The main purpose of such teaching approaches is to deepen the understanding of fundamental principles. Hence, the application of modem teaching approaches is to be seen as a topical issue. In the paper, the authors present students' evaluations of the Problem-Based Learning (PBL) approach adopted in engineering studies offered at Vilnius Gediminas Technical University (VGTU) in Vilnius, Lithuania. Problem-Based Learning is to be seen as a student-centred method that seeks to help students gain particular experience through a series of problems to be solved. Therefore, this method has been adopted in various disciplines and has enjoyed increasing popularity. Questionnaires were developed that contained questions related to the advantages and disadvantages of such a teaching method. The research confirms the high satisfaction of students, which is related to their acquisition of knowledge, teamwork and communication skills. The processing of the received responses permitted the authors to achieve their ultimate aim, ie to compare traditional lecturing and Problem-Based Learning.
Paskelbimo data (metai)
2006
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/142119
Kolekcijos
  • Konferencijų straipsniai / Conference Articles [15192]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis