Show simple item record

dc.contributor.authorStanevičius, Vaidotas
dc.contributor.authorSūdžius, Vytautas
dc.date.accessioned2023-09-18T19:44:05Z
dc.date.available2023-09-18T19:44:05Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000014011
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/142800
dc.description.abstractŠiame straipsnyje analizuojama virtualaus informacinio objekto, suvokiamo kaip virtualų asmenį, įvaizdžio formavimo tikslingumas, galimybės ir panauda. Asmenims, bendraujant vis dažniau naudojamas nuotolinio ryšio priemonės, kurios gali būti ne konkrečioje fizinėje vietoje, o bet kurioje kitoje. Sprendžiant konkrečią virtualaus asmens ir įvaizdžio kūrimo užduotį galima išlanksto nustatyti ir atsižvelgti į pagrindinius visuomenės narių stereotipus, būtinas poveikio ir išraiškos priemones jų numatytam suvokimui paveikti, įtvirtinti, priderinti ar net pakeisti. Virtualus asmuo gali būti lankstesnis. geriau prisitaikytas prie naujų išorinių sąlygų, orientuotas į naujas galimybes ir galintis geriau išvengti atsirandančių grėsmių. Pagrindinis strateginis privalumas - greičiau reaguojama viso veiklos ciklo mastu.lit
dc.description.abstractThis paper intend to image formation for virtual personage. Personage constant social actually information (its reviews and generalizations) is so easy consu information source, which is implemented to virtual personage. Physical or juridical communicating in virtual area yet is conceivable as virtual personage. The virtual personage can be more flexible, well adapted to new external circumst oriented to new facilities and better avoid menaces. The main advantage - he can faster to strategy important events at the all cycle of activity. The aim of this investigation is to study specific and establish rank of virtual persor attributes to his image formation. Concluding this investigation we can state that properly applying audio, video and otiw electronic tools at the open information systems we can influent act to the image formation tf virtual personage as so virtual personage can transform hers image if they systematically generates information and decelerates of theirs potentialities, pursuance and benefit to thcr clients. The knowledge of imperatives of virtual personage lets him avoid raff mistakes in hers virtual image formation.eng
dc.format.extentp. 505-512
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.titleĮvaizdžio formavimas naudojant virtualų asmenį
dc.title.alternativeImage formation by means of virtual personage
dc.typeStraipsnis recenzuotame konferencijos darbų leidinyje / Paper published in peer-reviewed conference publication
dcterms.references5
dc.type.pubtypeP1d - Straipsnis recenzuotame konferencijos darbų leidinyje / Article published in peer-reviewed conference proceedings
dc.contributor.institutionVilniaus universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dcterms.sourcetitleInternational Conference "Business Development Possibilities in the New European Area": scientifics proceedings: 21-22 September, 2006, Vilnius, Lithuania / Vilnius University, Wroclaw University of Economics, Brno University of Technology, Tallinn Technological University, M.V. Lomonosov Moscow State University, Slovak University of Technology in Bratislava, University of Pardubice, Lithuanian Trade Scientific Society
dc.publisher.nameVilnius University
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba3767427


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record