Skaitymo rūšys ir jų mokymo metodikos klausimai
Abstract
Skaitymas priklauso žmogaus visuomeninės komunikacijos veiklos sričiai ir joje realizuoja rašytinę verbalinio bendravimo formą. Skaitymo procese išskiriami du komponentai: turinio ir veiklos, t. y. mokymo proceso, nes skaitymas yra viena iš kalbinės veiklos rūšių. Svarbiausias yra turinys. Veiklos turinį sudaro jos tikslas ir rezultatas. Skaitymo tikslas gali būti įvairus. Vienu atveju mums užtenka suprasti turinį, kitu atveju reikia suvokti kiekvieną autoriaus mintį. Supratimo pobūdis (pilnumo lygis, tikslumas, išsamumas) priklauso nuo skaitymo tikslo. Tai lemia skaitymo pobūdį: tekstą galima perskaityti greitai, praleidžiant tam tikras teksto vietas, arba lėtai, įsigilinant į kiekvieną teksto elementą. One of the most important problems of teaching a foreign language – issues of reading teaching methodology – is analysed in the article. Reading is approached as a linguistic activity. The authors distinguish three kinds of reading and discuss their main features, requirements for educational means and work methods. Requirements for texts, construction of texts and language are analysed in the article. The authors present methodological recommendations for reading teaching which are based on studies of scientific – methodological literature and have been tested in practical work.