Lietuvoje naudojamų dėvimojo sluoksnio asfalto mišinių atsparumo liekamosioms deformacijoms tyrimas ir analizė
Abstract
Liekamosios deformacijos yra pagrindinis asfalto dangos pažaidų tipas, susidedantis iš provėžų ir bangų. Asfalto dangos sluoksnių liekamosios deformacijos atsiranda dėl pasikartojančių transporto sukelto apkrovų tūrio pasikeitimo (susitankinimo) ir šlyties deformacijų kombinacijos. Šiame straipsnyje pateikiami Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aplinkos inžinerijos fakulteto Kelių tyrimo instituto Automobilių kelių mokslo laboratorijoje 2013 metais atlikto eksperimentinio tyrimo rezultatai. Tyrimai atlikti nustatant Lietuvoje dėvimojo asfalto sluoksnio įrengimui dažniausiai naudojamų asfalto mišinių atsparumą provėžoms. Tyrimu nustatyta, kad Lietuvoje naudojami asfalto mišiniai su tenkina Lenkijos ir Latvijos norminių dokumentų reikalavimus.