Mažų (B1 klasės) automobilių skersinio dinaminio stabilumo analizė
Data
2014Autorius
Dūdėnaitė, Eglė
Pečeliūnas, Robertas
Žuraulis, Vidas
Matuzevičius, Dalius
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Straipsnyje nagrinėjamos lengvųjų automobilių dinaminės charakteristikos dvipusio judėjimo juostos keitimo manevro metu (ISO 3888-2). Tyrimo tikslas – pagal eksperimentinio bandymo metu jutiklių užfiksuotas išilginio ir skersinio greičio projekcijas ir sukimosi greičius apie vertikalią automobilio ašį, pritaikius skaičiavimo metodiką, apskaičiuoti slydimo (skersridės) kampus. Pagal gautus rezultatus įvertinti automobilių stovumą ir valdomumą važiuojant skirtingais greičiais. Tyrimams pasirinkti maži (B1 klasės) automobiliai, nes staigaus manevro metu šios klasės automobiliai gali tapti nestabilūs. The paper analyses the dynamic characteristics of light vehicles during double lane change manoeuvre (ISO 3888-2). The purpose of research is to determine the angle of vehicle sideslip using the adjusted calculation methodology according to the measured longitudinal and lateral velocity and yaw rate and to estimate vehicle stability and drivability based on the obtained results driving at various speeds. Small (B1 class) vehicles have been selected for this research because of stability problems during sudden manoeuvres.