Dėstytojo esminė svarba dėstant nuotoliniu būdu ir progresyvusis mokymo metodas, naudojant virtualiąją mokymo aplinką
Santrauka
Apibrėžiami Moodle virtualiosios mokymo aplinkos pritaikymo tikslai, siekiant mokymosi rezultatų, akcentuojant tradicinių dėstymo metodų svarbą, studento atsakingumą, atkreipiant dėmesį į sistemos ir studijų proceso ypatumus. Pažymima, kad mokymasis virtualioje aplinkoje remiasi gnoseologijos principais, todėl Moodle sistema atitinka didaktikos tikslus. Daroma išvada, jog virtualiosios mokymo aplinkos galimybės užtikrina labai gerą grįžtamąjį ryšį ir didina studentų motyvaciją, o tai užtikrina geresnes žinias. Akcentuojama, kad dėstančio nuotoliniu būdu pedagogo atsakingumas ir vaidmuo, kuriant mokomąją medžiagą ir vykdant kurso užduotis, padidėjo. Išvardyta keletas Moodle sistemos įvairioms studijų formoms pritaikymo atvejų ir pateikiami pratimai elektroninėje sistemoje atlikti. Demonstruojami statistiniai duomenys, liudijantys, kad Moodle sistemos užsienio kalbų mokymosi procese pritaikymas gerina žinių kokybę. Straipsnio tyrimo metodas yra 2 metų praktinės patirties kurso kūrimo ir jo pritaikymo studijose analizė. Moodle virtual learning environment application objectives to learning outcomes, emphasizing the importance of the traditional teaching methods, the student’s responsibility to call attention to the learning process and system characteristics are defined. It is noted that learning in the virtual environment is based on the principles of epistemology, therefore the Moodle system meets the didactic tasks. The virtual learning environment possibilities ensure a very good feedback and increase students’ motivation, and, consequently, that provides better knowledge. It is emphasized that while teaching by distance, the teacher’s responsibility, his role in the development of educational material and the course tasks have increased. Some specific cases for various forms of studies and exercises to perform in the Moodle e-system are given. Some statistical data demonstrate the improvement of the quality of knowledge due to the Moodle system application for training foreign language.