Žinių kaupimo ir sklaidos panaudojimas organizacijų strateginiam valdymui šiuolaikinėmis sąlygomis
Abstract
Straipsnyje nagrinėjama žinių kaupimo ir sklaidos panaudojimo organizacijų strateginiam valdymui problema, nes, kaip parodė geros vadybos praktika, strateginis valdymas organizacijoje būna neefektyvus, jeigu personalas neįtraukiamas į žinių kaupimo ir sklaidos procesą, kuris yra svarbiausia efektyvaus strateginio valdymo sąlyga. Anksčiau verslo strategijas rengdavo organizacijų vadovai, remdamiesi vadybininkų surinkta informacija ir šabloniniais modeliais, parengtais specializuotose strategijų rengimo firmose. Dabar rengiant strategijas dalyvauja visi darbuotojai, kurie įtraukiami į šį procesą tam, kad jie sukurtas strategijas priimtų kaip savas ir ryžtingai imtųsi veiklos kaupdami žinias ir jas panaudodami kitoms, dar tobulesnėms strategijoms rengti. Straipsnyje pateiktas žinių sklaidos ir kaupimo modelis organizacijos strateginiam valdymui yra tinkamas įvairioms organizacijoms pagrindžiant atitinkamus informacinius srautus, susiklostančius kuriant atitinkamas strategijas. Strategijų rengimas šiuolaikinėmis sąlygomis yra sudėtingas procesas, todėl darbuotojai turi būti kompetentingi, kad galėtų sėkmingai kaupti ir panaudoti žinias, skirtas strateginiam valdymui. Strateginių kompetencijų įgijimo ir realizacijos lygį konkrečiai charakterizuoja keturios kompetencijų grupės, t. y. lyderystė, inovatyvumas, kryptingumas ir bendradarbiavimas. The level of strategic competence characterizes leading, innovation, singleness, and colaboration as their internal evidence. In the article for purpose of showing importance of collection and diffusion news in strategic management, process of collection and diffusion news in agro-food sector was analyzed. The obtained results show that for purposes of effective strategic management of that sector, in organizations must be formed commands of strategic management, the activity of which must be based on tabular organizational structure and which must include specialists, which most of all dig in strategic management.