Intelektualių programinių komponentų integravimo pavyzdžiai elektroninių mokymo sistemų valdymo aplinkose
Abstract
Šis mokslinis tiriamasis darbas skirtas elektroninio mokymosi valdymo sistemos (eMVS) išvystymui, realizuojant pritaikyto (adaptuoto) mokymosi funkcijas nuotolinio mokymosi sistemos aplinkoje. Darbo tikslas – išanalizuoti kai kuriuos automatiškai veikiančius dirbtinių agentų komponentus ir mokymo srities ontologijos kūrimo būdus, kuriuos galima būtų integruoti į nuotolinio mokymosi sistemos aplinką, padedant adaptuoti studentams mokymosi procesą. Dėstomo dalyko struktūrą galima apibūdinti tos srities ontologija, kuri kompiuteriniu būdu kuriama gali padėti geriau suprasti tam tikrą mokymosi turinį. Straipsnyje nagrinėjamos eMVS tobulinimo galimybės, taikant šiuolaikinius pasiekimus semantinio tinklo paslaugų ir ontologijų kūrimo inžinerijos srityse. Pateikiami mokymosi kurso ontologijos kūrimo ir taikymo pavyzdžiai, aptariamos dirbtinių agentų komponavimo į dažniausiai naudojamų atvirojo kodo nuotolinio mokymosi sistemų aplinką galimybės. Nagrinėjamos Lotus Notes ir Moodle platformų projektavimo architektūros. Pateikiami rezultatai demonstruoja ontologijos tobulinimo procesus ir padeda spręsti tam tikras nuotolinio mokymosi srities plėtros problemas, nagrinėjant mokymosi tobulinimo tendencijas ir atskirų eMVS taikymo atvejų struktūrą.