Dyzelinių ir benzininių automobilių degalų sąnaudų ir CO2 emisijos lyginamasis tyrimas
Abstract
Straipsnyje pristatomi panašių techninių charakteristikų dyzelinio ir benzininio automobilių eksploatacinių rodiklių tyrimas. Tyrimas atliktas naudojant automobilio apkrovos stendą, kurio pagalba imituojamas automobilio važiavimas 50 km/h; 90 km/h ir 120 km/h greičiu esant sunkesnėms ir lengvesnėms važiavimo sąlygoms. Esant lengvesnėms važiavimo sąlygoms veikė dyzelinio automobilio kietųjų dalelių filtro regeneracija. Eksperimentinio tyrimo metu nustatytos dyzelinio ir benzininio automobilių degalų sąnaudos, įvertintas jų skirtumas. Įvertinus variklių išmetamųjų dujų kiekį bei anglies dvideginio (CO2) koncentraciją apskaičiuota lyginamoji CO2 emisija. Atlikta dyzelinių ir benzininių automobilių anglies dvideginio emisijos rodiklių pokyčio analizė. The article presents a study of the performance of diesel and gasoline cars with similar technical characteristics. The study was performed using a car load stand, which is used to simulate the car's travel at 50 km/h; at 90 km/h and 120 km/h at a pressure of heavier and lighter driving conditions. Under lighter driving conditions, the regeneration of the diesel particulate filter took place. During the experimental study, the fuel consumption of diesel and gasoline cars was determined, and their difference was evaluated. Comparative carbon dioxide (CO2) emissions were calculated by estimating engine emissions and (CO2) concentrations. An analysis of the change in carbon dioxide emission indicators of diesel and petrol cars was performed.