• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Konferencijų publikacijos / Conference Publications
  • Konferencijų straipsniai / Conference Articles
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Konferencijų publikacijos / Conference Publications
  • Konferencijų straipsniai / Conference Articles
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Model for social marketing impact on consumers healthy lifestyle choice

Thumbnail
Data
2021
Autorius
Statnickaitė, Justė
Paulė, Monika
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
Purpose – the purpose of this article is to present the novel model developed to measure social marketing impact on consumers choice for healthy lifestyle. Social marketing is very complex by aiming to promote socially responsible products and behavior for the benefit of the consumer and society at the same time. What is more, con-sumers choice for healthy lifestyle is determined not only by marketing influence but other personality and external environment factors as well. Research methodology – the model presented in the article was developed based on literature analysis and secondary data. Findings – social marketing impact on consumers choice for healthy lifestyle is determined not only by the social mar-keting, but also the consumer personality itself and the influence of the external environment on consumer. Research limitations – validation of the novel developed model dedicated for the measurement of social marketing impact on consumers choice for healthy lifestyle should be further validated with quantitative research methods. Practical implications – the application of the model will enable marketing specialists to determine the contents and other situational details of social marketing for consumers to choose healthy lifestyle and products related to it. Originality/Value – the value of the model is determined by its novel attitude to social marketing in parallel with other factors affecting consumer behaviour.
Paskelbimo data (metai)
2021
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/152139
Kolekcijos
  • Konferencijų straipsniai / Conference Articles [15192]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis