Show simple item record

dc.rights.licenseKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licenceen_US
dc.contributor.authorČepaitis, Tomas
dc.contributor.authorLebedevas, Sergejus
dc.date.accessioned2024-11-12T09:29:29Z
dc.date.available2024-11-12T09:29:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn9786094762703en_US
dc.identifier.issn2029-7157en_US
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155572
dc.description.abstractCO2 emissions from international shipping could increase between 50–250% by 2050 year. The EEDI (Energy Efficiency Design Index) is a key requirement for regulating CO2 emissions of maritime transport; a requirement was introduced in 2011 by the International Maritime Organization and came into force gradually. In recent studies it was investigated that no other technologies have the potential and reserves compared to Cogeneration systems. The article provides a short review of ship energy efficiency design index improving technologies and cogeneration systems application for maritime transport which have direct relation with CO2 emissions. A brief comparative analysis of cogeneration cycles is provided also.en_US
dc.description.abstractTarptautinės laivybos išmetamas CO2 kiekis iki 2050 metų, anot Tarptautinės jūrų organizacijos, didės 50–250 %. 2011 m. įves-tas energijos efektyvumo projektavimo indeksas (EEDI) yra pagrindinis reikalavimas, reguliuojant CO2 emisijų kiekį jūrų transportui, kuris įsigalioja laipsniškai naujai statomiems lai-vams. Rengiant laivų projektus šio reikalavimo atitikčiai būtini technologiniai sprendimai. Atliekant naujausius tyrimus teigia-ma, kad jokios kitos technologijos neturi potencialo, lyginant su kogeneracinėmis sistemomis. Straipsnyje pateikiama trumpa energetikos efektyvumo projektavimo indekso tobulinimo tech-nologijų jūrų transporte apžvalga, kogeneracinių sistemų pritai-kymas jūrų transportui mažinant CO2 emisijas. Pateikiama kogeneracinių ciklų lyginamoji analizė.en_US
dc.format.extent8 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155549en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.source.urihttp://jmk.aainz.vgtu.lt/index.php/aplinka/2021/paper/view/193en_US
dc.subjectEEDIen_US
dc.subjectwaste heaten_US
dc.subjectcogenerationen_US
dc.subjectenergy efficiencyen_US
dc.subjectdecarbonizationen_US
dc.subjectEEDIen_US
dc.subjectantrinė šilumaen_US
dc.subjectkogeneracijaen_US
dc.subjectenergijos efektyvumasen_US
dc.subjectdekarbonizacijaen_US
dc.titleReview of organic Rankine cycle heat recovery technologies application for marine diesel enginesen_US
dc.title.alternativeOrganinio „Rankine“ ciklo antrinės šilumos naudojimo jūrinės paskirties dyzeliams technologijos apžvalgaen_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.issued2021-03-19
dcterms.licenseCC BYen_US
dcterms.references61en_US
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.contributor.institutionKlaipėda Universityen_US
dcterms.sourcetitleAplinkos apsaugos inžinerija: 24-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Environmental protection engineering: 24th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania"en_US
dc.identifier.eisbn9786094762710en_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.3846/aainz.2021.03en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence
Except where otherwise noted, this item's license is described as Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence