dc.rights.license | Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence | en_US |
dc.contributor.author | Čepaitis, Tomas | |
dc.contributor.author | Lebedevas, Sergejus | |
dc.date.accessioned | 2024-11-12T09:29:29Z | |
dc.date.available | 2024-11-12T09:29:29Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 9786094762703 | en_US |
dc.identifier.issn | 2029-7157 | en_US |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155572 | |
dc.description.abstract | CO2 emissions from international shipping could increase between 50–250% by 2050 year. The EEDI (Energy Efficiency Design Index) is a key requirement for regulating CO2 emissions of maritime transport; a requirement was introduced in 2011 by the International Maritime Organization and came into force gradually. In recent studies it was investigated that no other technologies have the potential and reserves compared to Cogeneration systems. The article provides a short review of ship energy efficiency design index improving technologies and cogeneration systems application for maritime transport which have direct relation with CO2 emissions. A brief comparative analysis of cogeneration cycles is provided also. | en_US |
dc.description.abstract | Tarptautinės laivybos išmetamas CO2 kiekis iki 2050 metų, anot Tarptautinės jūrų organizacijos, didės 50–250 %. 2011 m. įves-tas energijos efektyvumo projektavimo indeksas (EEDI) yra pagrindinis reikalavimas, reguliuojant CO2 emisijų kiekį jūrų transportui, kuris įsigalioja laipsniškai naujai statomiems lai-vams. Rengiant laivų projektus šio reikalavimo atitikčiai būtini technologiniai sprendimai. Atliekant naujausius tyrimus teigia-ma, kad jokios kitos technologijos neturi potencialo, lyginant su kogeneracinėmis sistemomis. Straipsnyje pateikiama trumpa energetikos efektyvumo projektavimo indekso tobulinimo tech-nologijų jūrų transporte apžvalga, kogeneracinių sistemų pritai-kymas jūrų transportui mažinant CO2 emisijas. Pateikiama kogeneracinių ciklų lyginamoji analizė. | en_US |
dc.format.extent | 8 p. | en_US |
dc.format.medium | Tekstas / Text | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155549 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.source.uri | http://jmk.aainz.vgtu.lt/index.php/aplinka/2021/paper/view/193 | en_US |
dc.subject | EEDI | en_US |
dc.subject | waste heat | en_US |
dc.subject | cogeneration | en_US |
dc.subject | energy efficiency | en_US |
dc.subject | decarbonization | en_US |
dc.subject | EEDI | en_US |
dc.subject | antrinė šiluma | en_US |
dc.subject | kogeneracija | en_US |
dc.subject | energijos efektyvumas | en_US |
dc.subject | dekarbonizacija | en_US |
dc.title | Review of organic Rankine cycle heat recovery technologies application for marine diesel engines | en_US |
dc.title.alternative | Organinio „Rankine“ ciklo antrinės šilumos naudojimo jūrinės paskirties dyzeliams technologijos apžvalga | en_US |
dc.type | Konferencijos publikacija / Conference paper | en_US |
dcterms.accessRights | Laisvai prieinamas / Openly available | en_US |
dcterms.accrualMethod | Rankinis pateikimas / Manual submission | en_US |
dcterms.issued | 2021-03-19 | |
dcterms.license | CC BY | en_US |
dcterms.references | 61 | en_US |
dc.description.version | Taip / Yes | en_US |
dc.contributor.institution | Klaipėda University | en_US |
dcterms.sourcetitle | Aplinkos apsaugos inžinerija: 24-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Environmental protection engineering: 24th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania" | en_US |
dc.identifier.eisbn | 9786094762710 | en_US |
dc.identifier.eissn | 2029-7149 | en_US |
dc.publisher.name | Vilnius Gediminas Technical University | en_US |
dc.publisher.name | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | en_US |
dc.publisher.country | Lithuania | en_US |
dc.publisher.country | Lietuva | en_US |
dc.publisher.city | Vilnius | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.3846/aainz.2021.03 | en_US |