dc.rights.license | Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence | en_US |
dc.contributor.author | Drazdauskas, Martynas | |
dc.contributor.author | Lebedevas, Sergejus | |
dc.date.accessioned | 2024-11-12T09:30:54Z | |
dc.date.available | 2024-11-12T09:30:54Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 9786094762703 | en_US |
dc.identifier.issn | 2029-7157 | en_US |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155574 | |
dc.description.abstract | Apie klimato kaitą diskutuojama įvairiais lygmenimis, ieškant būdų taršai sumažinti. Kalbant apie jūrų transporto sektorių, Tarptautinė jūrų organizacija yra iškėlusi tikslą iki 2050 m. sumažinti šiltnamio dujų emisijas iš laivų iki 50 %, palyginti su 2008 m. rodikliais. Šiam tikslui pasiekti analizuojamos amoniako naudojimo perspektyvos dyzeliniuose varikliuose, nes amoniakas neturi anglies atomų ir idealiomis sąlygomis degdamas neišskiria CO2. Ši idėja nėra nauja, atlikti moksliniai tyrimai parodė sėkmingą amoniako naudojimą dvejopo kuro varikliuose, tačiau susiduriama su įvairiomis problemomis, tokiomis kaip NOx, NH3, CO ir kitų emisijų padidėjimas bei variklio energinio efektyvumo sumažėjimas. Šio straipsnio tikslas – įvertinti amoniako naudojimo perspektyvas laivų dyzeliniuose varikliuose ir kartu aptarti kylančias problemas, siekiant sudaryti būsimų mokslinių tyrimų kryptį. | en_US |
dc.description.abstract | The problem of climate change is being discussed at various levels and possible ways of reducing pollution are being sought. With regard to the maritime transport sector, the International Maritime Organization has set a target for 2050 to reduce greenhouse gas emissions from ships by up to 50% compared to 2008 levels. To achieve this goal the perspectives to use ammonia fuel in diesel engines are analyzed. Ammonia does not contain carbon atoms in its chemical composition, therefore does not emit CO2 when burned under ideal conditions. This idea is not new, research has shown the successful use of ammonia fuel in dual fuel engines. However, use of ammonia fuel is complicated as emissions such as NOx, NH3, CO increase and energy efficiency of the engine slightly decrease compared to operation on diesel. The aim of this article is to evaluate the perspectives to use ammonia fuel in marine diesel engines and to determine the problems that arise at the same time in order to form the direction of future research on the topic of the dissertation. | en_US |
dc.format.extent | 5 p. | en_US |
dc.format.medium | Tekstas / Text | en_US |
dc.language.iso | lt | en_US |
dc.relation.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155549 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.source.uri | http://jmk.aainz.vgtu.lt/index.php/aplinka/2021/paper/view/188 | en_US |
dc.subject | amoniakas | en_US |
dc.subject | alternatyvus kuras | en_US |
dc.subject | ateities kuras | en_US |
dc.subject | dvejopo kuro varikliai | en_US |
dc.subject | jūrų transportas | en_US |
dc.subject | ammonia | en_US |
dc.subject | alternative fuels | en_US |
dc.subject | future fuel | en_US |
dc.subject | dual fuel engine | en_US |
dc.subject | marine transport | en_US |
dc.title | Amoniako naudojimo laivų dyzeliniuose varikliuose perspektyvos tyrimai | en_US |
dc.title.alternative | Research of perspectives to use ammonia fuel in marine diesel engines | en_US |
dc.type | Konferencijos publikacija / Conference paper | en_US |
dcterms.accessRights | Laisvai prieinamas / Openly available | en_US |
dcterms.accrualMethod | Rankinis pateikimas / Manual submission | en_US |
dcterms.issued | 2021-03-19 | |
dcterms.license | CC BY | en_US |
dcterms.references | 14 | en_US |
dc.description.version | Taip / Yes | en_US |
dc.contributor.institution | Klaipėdos universitetas | en_US |
dcterms.sourcetitle | Aplinkos apsaugos inžinerija: 24-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Environmental protection engineering: 24th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania" | en_US |
dc.identifier.eisbn | 9786094762710 | en_US |
dc.identifier.eissn | 2029-7149 | en_US |
dc.publisher.name | Vilnius Gediminas Technical University | en_US |
dc.publisher.name | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | en_US |
dc.publisher.country | Lithuania | en_US |
dc.publisher.country | Lietuva | en_US |
dc.publisher.city | Vilnius | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.3846/aainz.2021.05 | en_US |