Rodyti trumpą aprašą

dc.rights.licenseKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licenceen_US
dc.contributor.authorSarpalius, Domininkas
dc.contributor.authorGrubliauskas, Raimondas
dc.date.accessioned2024-11-15T08:36:58Z
dc.date.available2024-11-15T08:36:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn9786094762994en_US
dc.identifier.issn2029-7157en_US
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155648
dc.description.abstractRailway noise is growing a global problem and the low height barrier may be the future for reducing noise from railways. Railroads are usually designed in cities, near buildings. Every day, in the European Union, some 12 million people are exposed to railway noise. Long term noise exposure can increase human health problems. At a lower level it may cause lower concentration at work, harder relaxation at home or even in the nature. In the worst cases, noise pollution may contribute to serious health issues including hearing damage, hypertension, headache and insomnia. Low height barriers may have high efficiency, but distance between source and barrier should always be the same. T his type of barrier has a limited perspective of usage, one of the best situations – near railways. High barriers usually cover the view, and their installation has a large cost. But there are more disadvantages to high walls: they effect reflection sunlight, and frequently high barriers (which are 5 metres or more) may provoke claustrophobia in drivers while they are passing through. Low height barriers never cover the view, they have half the cost of installation, and may be constructed in a variety of shapes: such as Y, T, pearl, cylindrical, and arrows. The use of low-height barriers involves 50% less investment than high barriers. Low-height barriers effectively contain noise levels, with an effectiveness of 4 dB for a 1-metre barrier and 8 dB for a 2-metres barrier.en_US
dc.description.abstractŠiuo metu geležinkelių keliamas triukšmas tampa pasauline problema, todėl ateityje geležinkelių keliamam triukšmui mažinti gali būti įrengiami alternatyvūs mažo aukščio barjerai. Geležinkeliai paprastai projektuojami miestuose šalia pastatų. Kiekvieną dieną tik Europos Sąjungoje geležinkelių triukšmas veikia apie 12 mln. žmonių. Ilgalaikis triukšmo poveikis gali pagilinti žmonių sveikatos problemas. Geriausiu atveju jis gali sumažinti koncentraciją darbe, apsunkinti poilsį namuose ar net gamtoje. Blogiausiais atvejais žmonės gali patirti didelių sveikatos problemų, tokių kaip klausos pažeidimai, hipertenzija, galvos skausmas, nemiga, taip pat yra ir daugiau ligų, kurias gali sukelti triukšmas. Nedidelio aukščio barjerai gali būti labai veiksmingi, tačiau atstumas tarp triukšmo šaltinio ir barjero visada turi būti toks pat. Šio tipo barjerų naudojimo perspektyva ribota, viena iš geriausių situacijų – šalia geležinkelių. Aukšti barjerai paprastai uždengia vaizdą, o jų įrengimas brangiai kainuoja. Tačiau yra ir daugiau aukštų barjerų trūkumų: jie turi tam tikrą poveikį saulės atspindžiui nuo užtvaros ir dažnai labai aukštos užtvaros (t. y. apie 6 m ir daugiau) sukelia vairuotojams klaustrofobinių emocijų, kai jie važiuoja tarp šių barjerų. Mažo aukščio barjerai niekada neužstoja vaizdo, jų įrengimo kaina perpus mažesnė, be to, jie gali būti įvairių formų: pasvirę Y, T, perlo, cilindro, rodyklės formos. Įrengus mažo aukščio barjerą, galima sumažinti geležinkelio triukšmo sklaidą į aplinką. Mažo aukščio barjerai veiksmingai sulaiko triukšmo lygį: 1 m barjero efektyvumas – 3 dB, 2 m barjero – 8 dB.en_US
dc.format.extent7 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155569en_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155571en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.source.urihttps://vilniustech.lt/straipsniai-2022/343700en_US
dc.subjectrailways noise barrier low height modellingen_US
dc.subjectgeležinkeliaien_US
dc.subjecttriukšmasen_US
dc.subjectbarjerasen_US
dc.subjectmažo aukščio barjerasen_US
dc.subjectmodeliavimasen_US
dc.titleApplication of low height noise barriers to reduce railway noiseen_US
dc.title.alternativeNedidelio aukščio triukšmo barjerų naudojimas geležinkelio keliamam triukšmui mažintien_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.issued2022-03-18
dcterms.licenseCC BYen_US
dcterms.references9en_US
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineeringen_US
dc.contributor.departmentAplinkos apsaugos ir vandens inžinerijos katedra / Department of Environmental Protection and Water Engineeringen_US
dcterms.sourcetitleAplinkos apsaugos inžinerija: 25-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Environmental protection engineering: 25th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania"en_US
dc.identifier.eisbn9786094763007en_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.3846/aainz.2022.001en_US


Šio įrašo failai

Thumbnail
Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą

Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence
Išskyrus atvejus, kai nurodyta kitaip, šio įrašo licencija apibrėžiama taipKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence