dc.rights.license | Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence | en_US |
dc.contributor.author | Sarpalius, Domininkas | |
dc.contributor.author | Grubliauskas, Raimondas | |
dc.date.accessioned | 2024-11-15T08:36:58Z | |
dc.date.available | 2024-11-15T08:36:58Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 9786094762994 | en_US |
dc.identifier.issn | 2029-7157 | en_US |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155648 | |
dc.description.abstract | Railway noise is growing a global problem and the low height barrier may be the future for reducing noise from railways. Railroads are usually designed in cities, near buildings. Every day, in the European Union, some 12 million people are exposed to railway noise. Long term noise exposure can increase human health problems. At a lower level it may cause lower concentration at work, harder relaxation at home or even in the nature. In the worst cases, noise pollution may contribute to serious health issues including hearing damage, hypertension, headache and insomnia. Low height barriers may have high efficiency, but distance between source and barrier should always be the same. T his type of barrier has a limited perspective of usage, one of the best situations – near railways. High barriers usually cover the view, and their installation has a large cost. But there are more disadvantages to high walls: they effect reflection sunlight, and frequently high barriers (which are 5 metres or more) may provoke claustrophobia in drivers while they are passing through. Low height barriers never cover the view, they have half the cost of installation, and may be constructed in a variety of shapes: such as Y, T, pearl, cylindrical, and arrows. The use of low-height barriers involves 50% less investment than high barriers. Low-height barriers effectively contain noise levels, with an effectiveness of 4 dB for a 1-metre barrier and 8 dB for a 2-metres barrier. | en_US |
dc.description.abstract | Šiuo metu geležinkelių keliamas triukšmas tampa pasauline
problema, todėl ateityje geležinkelių keliamam triukšmui mažinti
gali būti įrengiami alternatyvūs mažo aukščio barjerai.
Geležinkeliai paprastai projektuojami miestuose šalia pastatų.
Kiekvieną dieną tik Europos Sąjungoje geležinkelių triukšmas
veikia apie 12 mln. žmonių. Ilgalaikis triukšmo poveikis gali
pagilinti žmonių sveikatos problemas. Geriausiu atveju jis gali
sumažinti koncentraciją darbe, apsunkinti poilsį namuose ar
net gamtoje. Blogiausiais atvejais žmonės gali patirti didelių
sveikatos problemų, tokių kaip klausos pažeidimai, hipertenzija,
galvos skausmas, nemiga, taip pat yra ir daugiau ligų,
kurias gali sukelti triukšmas. Nedidelio aukščio barjerai gali
būti labai veiksmingi, tačiau atstumas tarp triukšmo šaltinio
ir barjero visada turi būti toks pat. Šio tipo barjerų naudojimo
perspektyva ribota, viena iš geriausių situacijų – šalia geležinkelių.
Aukšti barjerai paprastai uždengia vaizdą, o jų įrengimas
brangiai kainuoja. Tačiau yra ir daugiau aukštų barjerų trūkumų:
jie turi tam tikrą poveikį saulės atspindžiui nuo užtvaros
ir dažnai labai aukštos užtvaros (t. y. apie 6 m ir daugiau) sukelia
vairuotojams klaustrofobinių emocijų, kai jie važiuoja tarp
šių barjerų. Mažo aukščio barjerai niekada neužstoja vaizdo,
jų įrengimo kaina perpus mažesnė, be to, jie gali būti įvairių
formų: pasvirę Y, T, perlo, cilindro, rodyklės formos. Įrengus
mažo aukščio barjerą, galima sumažinti geležinkelio triukšmo
sklaidą į aplinką. Mažo aukščio barjerai veiksmingai sulaiko
triukšmo lygį: 1 m barjero efektyvumas – 3 dB, 2 m barjero –
8 dB. | en_US |
dc.format.extent | 7 p. | en_US |
dc.format.medium | Tekstas / Text | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155569 | en_US |
dc.relation.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155571 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.source.uri | https://vilniustech.lt/straipsniai-2022/343700 | en_US |
dc.subject | railways noise barrier low height modelling | en_US |
dc.subject | geležinkeliai | en_US |
dc.subject | triukšmas | en_US |
dc.subject | barjeras | en_US |
dc.subject | mažo aukščio barjeras | en_US |
dc.subject | modeliavimas | en_US |
dc.title | Application of low height noise barriers to reduce railway noise | en_US |
dc.title.alternative | Nedidelio aukščio triukšmo barjerų naudojimas geležinkelio keliamam triukšmui mažinti | en_US |
dc.type | Konferencijos publikacija / Conference paper | en_US |
dcterms.accessRights | Laisvai prieinamas / Openly available | en_US |
dcterms.accrualMethod | Rankinis pateikimas / Manual submission | en_US |
dcterms.issued | 2022-03-18 | |
dcterms.license | CC BY | en_US |
dcterms.references | 9 | en_US |
dc.description.version | Taip / Yes | en_US |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | en_US |
dc.contributor.institution | Vilnius Gediminas Technical University | en_US |
dc.contributor.faculty | Aplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering | en_US |
dc.contributor.department | Aplinkos apsaugos ir vandens inžinerijos katedra / Department of Environmental Protection and Water Engineering | en_US |
dcterms.sourcetitle | Aplinkos apsaugos inžinerija: 25-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Environmental protection engineering: 25th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania" | en_US |
dc.identifier.eisbn | 9786094763007 | en_US |
dc.identifier.eissn | 2029-7149 | en_US |
dc.publisher.name | Vilnius Gediminas Technical University | en_US |
dc.publisher.name | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | en_US |
dc.publisher.country | Lithuania | en_US |
dc.publisher.country | Lietuva | en_US |
dc.publisher.city | Vilnius | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.3846/aainz.2022.001 | en_US |