Show simple item record

dc.contributor.authorSlavinskaitė, Neringa
dc.date.accessioned2024-11-22T10:43:56Z
dc.date.available2024-11-22T10:43:56Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issnN/Aen_US
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155852
dc.description.abstractStraipsnyje nagrinėjami vietiniai mokesčiai Lietuvoje kaip viena svarbiausių fiskalinės decentralizacijos šalies viešajame sektoriuje įgyvendinimo sąlygų. Europos vietos savivaldos chartijos 9 straipsnio 3 dalyje nurodyta, kad ,,vietinės valdžios organai bent dalį finansinių išteklių gauna iš vietinių mokesčių ir rinkliavų, kurių dydį nustato jie patys vadovaudamiesi statutu“. Nors prie šios chartijos yra prisijungusi ir Lietuvos Respublika, tačiau cituota nuostata čia dar nėra įgyvendinta. Straipsnyje aptariama fiskalinės decentralizacijos sąvoka, jos reikšmė demokratijos plėtotei. Remiantis statistikos duomenimis analizuojamos savivaldybių biudžetų pajamos fiskalinės decentralizacijos požiūriu.en_US
dc.description.abstractThe article aims to examine the possibilities to develop fiscal decentralization and the important part - the local tax authority in Lithuania. European Charter of Local Self 9 paragraph 3 states specified that "local authorities at least part of the financial re-sources received from local taxes and charges, which shall be determined by themselves in accordance with the Statute." Although this Charter is a member of the Lithuanian Republic, however, the provision cited here is not yet implemented. This paper discusses the concept of fiscal decentralization, its significance for the development of democracy. According to the statistical data analyzes municipal budget for fiscal decentralization in terms of income. The analysis showed, that non-tax income, which can be mostly influenced by local governments, comprises but an insignificant share of all local governments income and its significance is not great. The local taxes do not play an important role in municipal budgets too, because these taxes comprise but a small share of municipal budgets. The volume of state subsidies for budgets of local authorities comprises more than a half of their total revenues. This fact testifies rather a low level of fiscal decentralization in the country.en_US
dc.format.extent8 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isolten_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155773en_US
dc.source.urihttp://old.konferencijos.vgtu.lt/jmk.vvf.vgtu.lt/public_html/index.php/conference/2014/paper/view/158en_US
dc.subjectfiskalinė decentralizacijaen_US
dc.subjectvietiniai mokesčiaien_US
dc.subjectsavivaldybių biudžetaien_US
dc.subjectmunicipal budgeten_US
dc.subjectfiscal decentralizationen_US
dc.subjectlocal taxesen_US
dc.titleFiskalinės decentralizacijos principai ir vietiniai mokesčiai Lietuvojeen_US
dc.title.alternativeFiscal decentralization principles and local taxes in Lithuaniaen_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.alternativeŠiuolaikinio verslo aktualijosen_US
dcterms.issued2014-02-06
dcterms.references29en_US
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.type.pubtypeK1a - Monografija / Monographen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Managementen_US
dcterms.sourcetitleVerslas XXI amžiuje: 17-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencijaen_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record