Show simple item record

dc.rights.licenseKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licenceen_US
dc.contributor.authorPetrauskaitė, Gabrielė
dc.contributor.authorJežerskė, Živilė
dc.date.accessioned2025-01-15T08:48:01Z
dc.date.available2025-01-15T08:48:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156310
dc.description.abstractStraipsnyje aptariami oro linijų bendrovių veiklos tęstinumo iššūkiai, kuriuos sukėlė pasaulinė koronaviruso (COVID-19) pandemija. Pirmoje straipsnio dalyje analizuojami pandemijos sukelti iššūkiai didžiausioms pagal pervežtų keleivių skaičių pasaulyje oro linijų bendrovėms: paliktų laikinam saugojimui ir neterminuotam nurašymui lėktuvų kiekių aspektu, patirtų grynųjų nuostolių, atleistų darbuotojų, keleivių paklausos pokyčių bei gautos vyriausybinės paramos aspektais. Antroje straipsnio dalyje pateikti 25 didžiausių pasaulio oro linijų bendrovių veiklos tęstinumui užtikrinti atliktų veiksmų analizės rezultatai, tyrinėjant po didžiausias oro linijų bendroves kiekvieno kontinento aviacijos rinkoje, t. y. analizuojant Europos, Šiaurės Amerikos, Pietų Amerikos, Azijos šalių ir Afrikos šalių oro linijų bendrovių veiksmus siekiant užtikrinti veiklos tęstinumą koronaviruso pandemijos metu. Tyrimui atlikti pasirinktas kokybinis indukcinis analizės bei lyginimo metodai. Trečioje dalyje pateiktos tarptautinių oro transporto organizacijų įžvalgos apie tolimesnius iššūkius, kurie gali pakeisti aviacijos sektorių: privalomųjų skiepų nuo COVID-19, teisinio skiepų reglamentavimo, momentinio testavimo, pokyčių oro linijų bendrovių flotilėse ir kelionių oro transportu be privalomosios saviizoliacijos koridorių aspektais. Išvadose konstatuojama, kad oro linijų bendrovės, susidūrusios su COVID-19 pandemija, veiklos tęstinumui užtikrinti turėjo ieškoti būdų, kaip sumažinti išlaidas ir grynuosius nuostolius, taip pat susidūrė su skirtinga valstybių teisine reglamentacija, apibrėžinčia oro linijų bendrovių galimybes pretenduoti gauti vyriausybines paramas. Oro linijų bendrovės taip pat itin sumažino valdomų orlaivių flotiles bei ėmėsi išankstinio neterminuoto orlaivių nurašymo, atleido daug darbuotojų, tai buvo pagrindinės priemonės patirtiems nuostoliams sumažinti.en_US
dc.description.abstractThe article discuss airline business continuity challenges caused by global coronavirus pandemic. The first part of article analyzes challenges for the world‘s largest airlines focusing on temporary plane storage and write-offs, net losses, staff redundancies, fall in passenger demand and received government support aspects. The second part presents results of analysis of actions taken by airlines to ensure business continuity of 25 largest airlines by examining five largest airlines of aviation market on each continent, i.e. analyzing actions taken by the largest Europe, North America, South America, Asia and Africa airlines to ensure business continuity during pandemic. The qualitative inductive analysis and comparison methods were chosen for the research. The third section provides insights from international air transport organizations on further challenges that may challange the sector in aspects of mandatory vaccination against virus, legal vaccination regulation, quick testing, changes in fleets and non-mandatory air travel corridor application. Conclusions state that airlines looked for ways to reduce net losses while facing pandemic as well as faced different national legal frameworks defining the airlines‘ eligibility for government support. Airlines have also reduced the fleets they operate and have taken early plane write-offs and staff redundancies as key measures to reduce losses.en_US
dc.format.extent10 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isolten_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156171en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.source.urihttp://jmk.vvf.vgtu.lt/index.php/Verslas/2021/paper/view/855en_US
dc.subjectoro linijų bendrovėsen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectveiklos tęstinumasen_US
dc.subjecttarptautinė oro transporto organizacijaen_US
dc.subjectpandemijaen_US
dc.subjectoro transportasen_US
dc.subjectairlinesen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectbusiness continuityen_US
dc.subjectinternational air transport organizationen_US
dc.subjectpandemicen_US
dc.subjectair transporten_US
dc.titleOro linijų bendrovių veiklos tęstinumo iššūkiai COVID-19 pandemijos konteksteen_US
dc.title.alternativeAirline business continuity challenges in the context of the COVID-19 pandemicen_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.alternativeOrganizacijų plėtros valdymo aktualijosen_US
dcterms.issued2021-10-21
dcterms.licenseCC BYen_US
dcterms.references24en_US
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Managementen_US
dc.contributor.departmentVadybos katedra / Department of Managementen_US
dcterms.sourcetitleEkonomika ir vadyba: 24-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: Proceedings of the 24th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania"en_US
dc.identifier.eisbn9786094762796en_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence
Except where otherwise noted, this item's license is described as Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence