Show simple item record

dc.rights.licenseKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licenceen_US
dc.contributor.authorNalivaika, Dovydas
dc.contributor.authorMerkevičius, Juozas
dc.date.accessioned2025-01-16T13:57:56Z
dc.date.available2025-01-16T13:57:56Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-01-23
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156365
dc.description.abstractŠio straipsnio tikslas yra apžvelgti, kokiomis charakteristikomis gali būti apibrėžiama daiktų interneto technologijų rinka bei kokie egzistuoja statistiškai reikšmingi ryšiai tarp rinką charakterizuojančių veiksnių. Idėjos įgyvendinimui pasitelkiama trijų etapų tyrimų metodologija, susidedanti iš mokslinės bei metodinės literatūros analizės, antrinių statistinių duomenų surinkimo nustatant charakterizuojančius veiksnius bei duomenų išskirtis ir galiausiai tiesinės regresijos modelio sudarymo, siekiant nustatyti statistiškai reikšmingą ryšį tarp veiksnių – globalios daiktų interneto rinkos pajamų bei daiktų interneto pajungtų įrenginių skaičiaus, bendro jungčių skaičiaus tarp daiktų interneto įrenginių bei bendro jungčių skaičiaus tarp ne daiktų interneto įrenginių. Moksliniam tyrimui keliamas tikslas yra nustatyti daiktų interneto technologijų rinką charakterizuojančius veiksnius bei nustatyti statistiškai reikšmingus ryšius tarp jų. Atlikta analizė leido nustatyti, jog egzistuoja statistiškai reikšmingas ryšys tik tarp globalios daiktų interneto rinkos pajamų, mlrd. USD bei bendro daiktų interneto įrenginių jungčių skaičiaus. Bendrą jungčių skaičių tarp daiktų interneto įrenginių padidinus 1 vienetu (mlrd.), globalios daiktų interneto rinkos pajamos padidėja 0.61 mlrd. USD. Praktiškai vertinant rezultatų pritaikymą, galima teigti, kad rezultatas taikomas priimant verslo plėtros, ekonomikos vertinimo sprendimus, atliekant pavienių rinkų vertinimą ir lyginimą globaliame kontekste. Šiai dienai moksliniuose tyrimuose daugiausia yra akcentuojami pavieniai daiktų interneto technologijų plėtrą lemiantys veiksniai, tačiau nėra atliekamas bendras globalios rinkos vertinimas. Daiktų interneto rinkos analizė leidžia geriau suprasti skirtingų rinkos charakteristikų tarpusavio sąryšius, priklausomybes bei analizės pagrindu priimti geresnius vadybos sprendimus.en_US
dc.description.abstractThe idea of this article is to review the characteristics that can define the Internet of Things (IoT) market and identify the statistically significant relationships between market factors. The idea is implemented using a three-stage research methodology consisting of analysis of scientific and methodological literature, collection of secondary statistics to identify characteristics and data exclusion, and finally creation of a linear regression model to determine the statistically significant relationship between global IoT market revenues and IoT connections the number of devices, the total number of connections between IoT devices, and the total number of connections between non-IoT devices. The aim of the research is to identify the factors characterizing the Internet of Things technologies and to establish statistically significant relationships between them. The analysis revealed that there is a statistically significant relationship only between the revenues of the global Internet of Things market, billion. USD and the total number of IoT device connections. The total number of connections between IoT devices by 1 unit (billion), the global IoT market revenue increases by 0.615956882582394 billion. USD.en_US
dc.format.extent8 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isolten_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156277en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.source.urihttp://jmk.vvf.vgtu.lt/index.php/Verslas/2022/paper/view/1222en_US
dc.subjectdaiktų interneto technologijosen_US
dc.subjectdaiktų internetasen_US
dc.subjectdaiktų interneto rinkos pajamosen_US
dc.subjectdaiktų interneto rinkaen_US
dc.subjectdaiktų interneto technologijų ekonomikaen_US
dc.subjectfizinių objektų tinkle rinkaen_US
dc.subjectInternet of things technologiesen_US
dc.subjectInternet of thingsen_US
dc.subjectInternet of things market revenueen_US
dc.subjectInternet of things marketen_US
dc.subjectInternet of things technologyen_US
dc.subjectphysical objects marketen_US
dc.titleDaiktų interneto rinkos charakteristikų analizėen_US
dc.title.alternativeInternet of things markets characteristics analysisen_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.alternativeŠiuolaikinio verslo aktualijosen_US
dcterms.dateAccepted2022-07-01
dcterms.issued2022-10-13
dcterms.licenseCC BYen_US
dcterms.references16en_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Managementen_US
dc.contributor.departmentVerslo technologijų ir verslininkystės katedra / Department of Business Technologies and Entrepreneurshipen_US
dcterms.sourcetitleEkonomika ir vadyba: 25-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: Proceedings of the 25th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania"en_US
dc.identifier.eisbn9786094763113en_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence
Except where otherwise noted, this item's license is described as Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence