dc.rights.license | Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence | en_US |
dc.contributor.author | Samoškaitė, Rugilė | |
dc.contributor.author | Oželienė, Danguolė | |
dc.date.accessioned | 2025-01-17T13:00:24Z | |
dc.date.available | 2025-01-17T13:00:24Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-01-25 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156391 | |
dc.description.abstract | COVID-19 pandemija yra didžiausias iššūkis, su kuriuo susiduria pasaulis po 1918 m. gripo pandemijos. Pandemija taip pat yra didžiulis iššūkis valstybėms siekiant darnios plėtros tikslų. Pastaraisiais metais daugelis verslo sričių dėl COVID-19 pandemijos persikėlė iš fizinės veiklos pobūdžio į elektroninę komerciją, tačiau transporto sektorius (t. y. prekių transportavimas) patyrė didžiulį išbandymą dėl išaugusio veiklos poreikio, kurio perkelti į elektroninę platformą galimybės nėra. Kyla Europai ir pasauliui egzistencinę grėsmę keliančios aplinkosaugos problemos. Transporto sektorius yra vienas labiausiai teršančių aplinką, todėl darni plėtra turi būti itin akcentuojama ir vystoma, tam, kad visuomenės poreikiai būtų maksimaliai patenkinti darant mažiausią neigiamą poveikį aplinkai. Straipsnio tikslas – įvertinti ES transporto sektoriaus darnumą. Tyrimui atlikti naudota mokslinės literatūros analizė, daugiakriterinio kompleksinio proporcingumo vertinimo (COPRAS) metodas ir klasterinė analizė. Gauti tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad darniausias transporto sektorius yra Liuksemburge, Belgijoje ir Čekijoje, o nedarniausias – Vokietijoje, Latvijoje bei Prancūzijoje. | en_US |
dc.description.abstract | The COVID-19 pandemic is the biggest challenge facing the world since the 1918 flu pandemic. The pandemic is
also a huge challenge for states in achieving sustainable development goals. In recent years, many businesses have moved from
physical activity to e-commerce as a result of the COVID-19 pandemic. However, the transport sector (specifically transportation
of goods) has been severely tested by the increased need for activities that cannot be transferred to the electronic platform. For
that reason some environmental problems occur that threaten Europe and the world with an existential threat. The sector of
transport is the most polluting one for the environment, therefore, the sustainable development must be under the particular
emphasis and development in order to maximise the needs of the society by having the least negative impact on it. The aim of the
paper is to assess the sustainability of the EU transport sector. The analysis of the scientific literature, the multi-criteria complex
proportional assessment (COPRAS) method and cluster analysis were used for the research. The results of the research suggest
that the most sustainable transport sector is in Luxembourg, Belgium and the Czech Republic, while the most incoherent is in
Germany, Latvia and France. | en_US |
dc.format.extent | 16 p. | en_US |
dc.format.medium | Tekstas / Text | en_US |
dc.language.iso | lt | en_US |
dc.relation.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156277 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.source.uri | http://jmk.vvf.vgtu.lt/index.php/Verslas/2022/paper/view/1273 | en_US |
dc.subject | darni plėtra | en_US |
dc.subject | transportas | en_US |
dc.subject | aplinkosauga | en_US |
dc.subject | transporto neigiamas poveikis aplinkai ir visuomenei | en_US |
dc.subject | darnios plėtros įgyvendinimas transporto sektoriuje | en_US |
dc.subject | darnios plėtros vertinimas | en_US |
dc.subject | sustainable development | en_US |
dc.subject | transport | en_US |
dc.subject | environment | en_US |
dc.subject | negative impact of transport on the environment and society | en_US |
dc.subject | implementation of the sustainable development in the transport sector | en_US |
dc.subject | assessment of the sustainable development | en_US |
dc.title | ES šalių transporto sektoriaus darnios plėtros vertinimas | en_US |
dc.title.alternative | Assessment of the sustainable development of the transport sector in EU countries | en_US |
dc.type | Konferencijos publikacija / Conference paper | en_US |
dcterms.accessRights | Laisvai prieinamas / Openly available | en_US |
dcterms.accrualMethod | Rankinis pateikimas / Manual submission | en_US |
dcterms.alternative | Organizacijų plėtros valdymo aktualijos | en_US |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-01 | |
dcterms.issued | 2022-10-13 | |
dcterms.license | CC BY | en_US |
dcterms.references | 39 | en_US |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | en_US |
dc.contributor.institution | Vilnius Gediminas Technical University | en_US |
dc.contributor.faculty | Verslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management | en_US |
dc.contributor.department | Vadybos katedra / Department of Management | en_US |
dcterms.sourcetitle | Ekonomika ir vadyba: 25-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: Proceedings of the 25th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania" | en_US |
dc.identifier.eisbn | 9786094763113 | en_US |
dc.identifier.eissn | 2029-7149 | en_US |
dc.publisher.name | Vilnius Gediminas Technical University | en_US |
dc.publisher.name | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | en_US |
dc.publisher.country | Lithuania | en_US |
dc.publisher.country | Lietuva | en_US |
dc.publisher.city | Vilnius | en_US |