Show simple item record

dc.contributor.authorPukalskas, Saugirdas
dc.contributor.authorBogdanovičius, Zenonas
dc.contributor.authorMatijošius, Jonas
dc.contributor.authorMelaika, Mindaugas
dc.contributor.authorRimkus, Alfredas
dc.contributor.authorVėgneris, Ričardas
dc.contributor.authorStravinskas, Paulius
dc.contributor.authorZautra, Rytis
dc.date.accessioned2025-01-23T10:13:43Z
dc.date.available2025-01-23T10:13:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn9786094574900en_US
dc.identifier.issn2029-7157en_US
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156418
dc.description.abstractStraipsnyje pateikiamas kibirkštinio uždegimo (KU) variklio veikiančio biometano (metano (CH4) 85 % ir anglies dvideginio (CO2) 15 %) dujomis ir benzino mišiniu energetinių ir ekologinių rodiklių tyrimas. Atlikus literatūros apžvalgą pastebėta kad biometano dujų priedas sumažina CO2, CH ir NOx koncentraciją išmetamosiose dujose kadangi metano dujos geriau maišosi su oru ir sudaro homogeninį degųjį mišinį. Bandymų rezultatai parodė, kad biometano dujų priedas sumažino CH ir NOx, tačiau padidino CO koncentraciją išmetamosiose dujose. Dėl didesnio dujų šilumingumo sumažėjo lyginamosios degalų sąnaudos, tačiau variklio efektyvusis naudingumo koeficientas, padidinus metano masės dalį degaluose virš 30 %, sumažėjo. Panaudojant eksperimentų metu nustatytas degalų sąnaudas, galios rodiklius, naudoto degalų mišinio sudėties duomenis ir įvedant juos į AVL BOOST skaitinio modeliavimo programą, gautos variklio darbo ciklo indikatorinio slėgio ir temperatūros reikšmės. Skaitinis modeliavimas rodo, kad papildomai tiekiant biometano dujas keičiasi variklio degiojo mišinio degimo procesas ir, siekiant optimizuoti variklio darbą, būtina reguliuoti uždegimo paskubos kampą.en_US
dc.format.extent6 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isolten_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156357en_US
dc.source.urihttp://jmk.transportas.old.vgtu.lt/index.php/conference/2013/paper/view/173.htmlen_US
dc.subjectbiometanasen_US
dc.subjectišmetamosios dujosen_US
dc.subjectkibirkštinio uždegimo vidaus degimo variklisen_US
dc.subjectteršalaien_US
dc.titleBiometano ir benzino mišinio įtakos kibirkštinio uždegimo variklio veikimo parametrams tyrimaien_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.alternativeEngineering and mathematical modellingen_US
dcterms.issued2013-05-08
dcterms.references11en_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.institutionAlytaus kolegijaen_US
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineeringen_US
dcterms.sourcetitleTransporto inžinerija ir vadyba: 16-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Transport Engineering and Management: Proceedings of the 16th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania"en_US
dc.identifier.eisbn9786094574894en_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record