Rodyti trumpą aprašą

dc.rights.licenseKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licenceen_US
dc.contributor.authorMikavičienė, Aušra
dc.contributor.authorJasiūnienė, Vilma
dc.date.accessioned2025-09-04T08:28:00Z
dc.date.available2025-09-04T08:28:00Z
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2025-02-24
dc.identifier.issn2029-7157en_US
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/158840
dc.description.abstractLietuvos keliuose žuvusiųjų skaičius per pastarąjį dešimtmetį reikšmingai sumažėjo, tačiau sunkiai ir lengvai sužeistų eismo dalyvių skaičius nemažėja. Europos Sąjungos strategijoje numatyta iki 2030 m. perpus sumažinti tiek žuvusiųjų, tiek sunkiai sužeistų asmenų skaičių. Pasirašydama Valetos deklaraciją, Lietuva įsipareigojo skirti daugiau dėmesio pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūrai judumo planuose, gerinti eismo dalyvių saugumą plėtojant saugesnę kelių infrastruktūrą bei eismo įvykyje sunkius sužeidimus patyrusius eismo dalyvius klasifikuoti pagal MAIS3+ sužeidimų klasifikaciją. Atlikto tyrimo metu buvo analizuojami Lietuvos policijos ir Higienos instituto kaupiami duomenys apie eismo įvykius ir nukentėjusiuosius, vertinamas sužeidimų lygis ir jų pasiskirstymas magistraliniuose keliuose. Tyrimo metu atlikta avaringumo duomenų analizė, identifikuoti jų trūkumai, apsunkinantys MAIS3+ taikymą. Pateiktos rekomendacijos, kaip kurti saugesnę kelių infrastruktūrą, ir siūlomi sprendimai, leidžiantys efektyviau vertinti eismo saugumą ne tik pagal žūčių, bet ir pagal sunkių sužeidimų skaičių.en_US
dc.description.abstractThe number of road fatalities in Lithuania has decreased significantly in the past decade, but the number of lightly injured road users is also very high. The European Union’s strategy aims to halve the number of fatalities and injuries by 2030. By signing the Valletta Declaration, Lithuania committed itself not only to prioritizing pedestrians and cyclists in infrastructure plans but also to improving road safety by developing more road infrastructure. Additionally, it agreed to classify road users who have suffered serious injuries in a road accident using the MAIS3+ injury classification. The study examined data on road accidents and victims collected by the Police and Hygiene Institute, and analyzed the severity of injuries and their distribution on main roads. The study analyzed accident data, identified their shortcomings to implement MAIS3+, provided recommendations for the development of safer road infrastructure, and proposed solutions that allow for an effective assessment of safety not only based on the number of fatalities, but also based on the number of serious injuries.en_US
dc.format.extent7 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isolten_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154329en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjecteismo įvykiaien_US
dc.subjectMAIS3+ klasifikacijaen_US
dc.subjectmagistraliniai keliaien_US
dc.subjectlengvi sužeidimaien_US
dc.subjectsunkūs sužeidimaien_US
dc.subjecthighwaysen_US
dc.subjectlight injuriesen_US
dc.subjectMAIS3+ classificationen_US
dc.subjectroad accidentsen_US
dc.subjectserious injuriesen_US
dc.subjectseverity of injuriesen_US
dc.titleMagistralinių kelių eismo saugumo vertinimas pagal eismo dalyvių sužeidimų sunkumo lygįen_US
dc.title.alternativeAssessment of the road safety of the main roads according to the level of severity of injure to road usersen_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.alternativeKelių ir miestų inžinerija / Road and Urban Engineeringen_US
dcterms.dateAccepted2025-03-27
dcterms.issued2025-09-04
dcterms.licenseCC BYen_US
dcterms.references19en_US
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineeringen_US
dc.contributor.departmentKelių katedra / Department of Roadsen_US
dcterms.sourcetitleDarni aplinka: 28-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / SustainableEnvironment: 28th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania"en_US
dc.identifier.eisbn9786094763908en_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.3846/da.2025.024en_US


Šio įrašo failai

Thumbnail
Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą

Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence
Išskyrus atvejus, kai nurodyta kitaip, šio įrašo licencija apibrėžiama taipKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence