dc.rights.license | Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence | en_US |
dc.contributor.author | Ambrasas, Bonifacas | |
dc.contributor.author | Meidutė-Kavaliauskienė, Ieva | |
dc.date.accessioned | 2025-09-15T10:56:20Z | |
dc.date.available | 2025-09-15T10:56:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-01-18 | |
dc.identifier.isbn | 9786094763434 | en_US |
dc.identifier.issn | N/A | en_US |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/158912 | |
dc.description.abstract | Automobilių sektorius yra vienas didžiausių ir taršiausių sektorių pasaulyje. Net 16,2 % šiltnamio dujų sudaro transporto sektorius. Todėl kyla poreikis sumažinti automobilių sektoriaus sukeliamą taršą. Šio straipsnio tyrimo tikslas yra susipažinus su literatūra ir tyrimais pateikti išvadas, kokie veiksniai padėtų plėtoti žaliąjį verslą elektromobilių sektoriuje. Išsiaiškinti, kokie sisteminiai, individualūs energijos naudojimo ir gavimo pokyčiai užtikrintų žalesnę sektoriaus plėtrą. Vienas tokių sprendimų yra keisti tradicinius vidaus degimo variklius į mažiau taršius, elektra varomus automobilius. Taip sumažėtų vietinė tarša, tačiau tai nepadėtų išspręsti visuotinės taršos problemos. To priežastis – baterijų gaminimo sukeliama tarša ir tai gali sumenkinti elektromobilių įvaizdį ekologijos klausimu, tačiau atsisakyti nuosavo automobilio yra sunku dėl nuolatos didėjančio miestų ploto. Ir nors elektra varomų automobilių pardavimų skaičius yra augantis, vidaus degimo variklių paklausa 2020 metais užima didžiąją dalį naujų automobilių pardavimų, tačiau ateityje elektromobilių pardavimai turėtų išaugti ir užimti didžiąją dalį rinkos. Todėl analizuojant literatūrą darbe pateiktos išvados, kokios gairės leistų užtikrinti elektromobilių infrastruktūros plėtrą. | en_US |
dc.description.abstract | The automotive sector is one of the largest and most
polluting sectors in the world. As much as 16.2% of greenhouse
gases come from the transport sector. Therefore there
is a need to reduce pollution from the automotive sector. The
aim of this paper is to draw conclusions from the literature
and research on what factors would help the development of
green business in the electric vehicle sector. To find out what
systemic, individual changes in energy use and generation
would ensure a greener development of the sector. One such
solution is the replacement of traditional internal combustion
engines with less polluting electric cars. This would reduce local
pollution, but it would not solve the global pollution problem.
This is due to the pollution caused by battery production,
which may tarnish the environmental image of electric cars,
but it is difficult to give up owning a car due to the ever-increasing
size of cities. And while the number of electric car
sales is on the rise, demand for internal combustion engines
will account for the majority of new car sales in 2020, but in
the future, electric car sales are expected to grow and take the
majority of the market. | en_US |
dc.format.extent | 7 p. | en_US |
dc.format.medium | Tekstas / Text | en_US |
dc.language.iso | lt | en_US |
dc.relation.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/153448 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | automobilių sektorius | en_US |
dc.subject | elektromobiliai | en_US |
dc.subject | elektromobilių efektyvumas | en_US |
dc.subject | elektromobilių tarša | en_US |
dc.subject | elektromobilių infrastruktūros plėtra | en_US |
dc.subject | žaliasis verslas | en_US |
dc.subject | automotive sector | en_US |
dc.subject | electric vehicles | en_US |
dc.subject | electric vehicle efficiency | en_US |
dc.subject | electric vehicle pollution | en_US |
dc.subject | development of electric vehicle infrastructure | en_US |
dc.subject | green business | en_US |
dc.title | Žaliasis verslas elektromobilių sektoriuje | en_US |
dc.title.alternative | Green business in the electric car sector | en_US |
dc.type | Konferencijos publikacija / Conference paper | en_US |
dcterms.accessRights | Laisvai prieinamas / Openly available | en_US |
dcterms.accrualMethod | Rankinis pateikimas / Manual submission | en_US |
dcterms.alternative | Šiuolaikinio verslo aktualijos / Actualities of Modern Business | en_US |
dcterms.dateAccepted | 2023-04-14 | |
dcterms.issued | 2024-01-03 | |
dcterms.license | CC BY | en_US |
dcterms.references | 21 | en_US |
dc.description.version | Ne / No | en_US |
dc.type.pubtype | K1a - Monografija / Monograph | en_US |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | en_US |
dc.contributor.institution | Vilnius Gediminas Technical University | en_US |
dc.contributor.faculty | Verslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management | en_US |
dc.contributor.department | Verslo technologijų ir verslininkystės katedra / Department of Business Technologies and Entrepreneurship | en_US |
dcterms.sourcetitle | Ekonomika ir vadyba: 26-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: 26th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania" | en_US |
dc.identifier.eissn | 2029-7149 | en_US |
dc.publisher.name | Vilnius Gediminas Technical University | en_US |
dc.publisher.name | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | en_US |
dc.publisher.country | Lithuania | en_US |
dc.publisher.country | Lietuva | en_US |
dc.publisher.city | Vilnius | en_US |