Show simple item record

dc.rights.licenseKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licenceen_US
dc.contributor.authorPanasevič, Karina
dc.contributor.authorTamulienė, Vilma
dc.date.accessioned2025-09-15T12:37:12Z
dc.date.available2025-09-15T12:37:12Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-01-23
dc.identifier.isbn9786094763434en_US
dc.identifier.issnN/Aen_US
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/158922
dc.description.abstractVienas pagrindinių organizacijos siekių – lojalių vartotojų gausa, o tam turi įtaką vartotojų aptarnavimas. Varto tojų aptarnavimas – itin paplitusi tema ne tik internetinėje erdvėje ir mokslinėje literatūroje, bet ir vartotojų aptarnavimo sek toriuje, kuris apima paslaugų teikimą. Tačiau dauguma organizacijų nesusikoncentruoja ties vartotojų aptarnavimo gerinimu ir nėra nuosekliai susipažinusios su savo ekonomine ir konkurencine aplinka, kuri ir veikia vartotojų aptarnavimo kokybę. Todėl analizuojama mokslinė literatūra ir atliekamas aprašomasis tyrimas apie ekonominės ir konkurencinės aplinkos poveikį vartotojų aptarnavimo sektoriaus gerinimui. Tyrimo tikslas – nustatyti, kurioje šalyje ekonominės ir konkurencinės aplinkos kriterijai yra palankesni aptarnavimo sektoriams aptarnaujant vartotojus. Teorinės analizės metu analizuojami du temos komponentai: pirmasis – ekonominė ir konkurencinė aplinka vartotojų aptarnavimo srityje, antrasis – vartotojų aptarnavimą gerinantys motyvai aptarnavimo sektoriuje. Kadangi analizuojant mokslinę literatūrą išaiškėjo, jog tarp skirtingų tyrėjų vieno aptarnavimo gerinimo sprendimo nėra, straipsnyje keliama prielaida, kad vartotojų aptarnavimui daro poveikį skirtinga šalių ekonominė ir konkurencinė aplinka. Siekant pagal aptarnavimui aktualius kriterijus identifikuoti pranašiausią šalį, kurioje ekonominės ir konkurencinės aplinkos elementai yra palankesni aptarnavimo sektoriams aptarnaujant vartotojus, CRITIC metodu rasti vartotojų aptarnavimui aktualių kriterijų reikšmingumai ir EDAS metodu atliktas šalių rangavimas, padedantis identifikuoti pagal visus vertinamus kriterijus pirmaujančią šalį.en_US
dc.description.abstractOne of the main goal of the organization is the abundance of loyal users, which is influenced by customer service. Customer service is a very common topic not only in the internet space and scientific literature, but also in the customer service sector, which includes the provision of services. However, most organizations do not focus on improving customer service and are not consistently familiar with their economic-competitive environment, which influences the quality of customer service. Therefore, the scientific literature is analyzed and a descriptive study of the impact of the economic-competitive environment on the improvement of the consumer services sector is carried out. The purpose of the research is to determine in which country the indicators of the economic-competitive environment are more favorable for service sectors in serving consumers. During the theoretical analysis, two components of the topic are analyzed: the first – the economic-competitive environment in consumer service, the second – motives for improving consumer service in the service sector. Since the analysis of the scientific literature revealed that there is no unified solution for improving service among different researchers, the article assumes that the different economic and competitive environments of countries affect consumer service. In order to identify the best country according to indicators relevant to service, where the elements of the economic-competitive environment are more favorable to service sectors in serving consumers, the significance of criteria weights to consumer service was found using the CRITIC method and the ranking of countries was carried out using the EDAS method, which helps to identify the leading country according to all evaluated indicators.en_US
dc.format.extent11 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isolten_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/153448en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectekonominė aplinkaen_US
dc.subjectkonkurencinė aplinkaen_US
dc.subjectvartotojų aptarnavimasen_US
dc.subjectaptarnavimo tobulinimasen_US
dc.subjectaptarnavimo sektoriusen_US
dc.subjectaptarnavimo sritysen_US
dc.subjecteconomic environmenten_US
dc.subjectcompetitive environmenten_US
dc.subjectcustomer serviceen_US
dc.subjectservice improvementen_US
dc.subjectservice sectoren_US
dc.subjectservice areasen_US
dc.titleEkonominės ir konkurencinės aplinkos poveikis vartotojų aptarnavimo sektoriaus gerinimuien_US
dc.title.alternativeThe effect of the economic-competitive environment on the improvement of the customer service sectoren_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.alternativeOrganizacijų plėtros valdymo aktualijos / Actualities of Organisational Development Managementen_US
dcterms.dateAccepted2023-06-29
dcterms.issued2024-01-03
dcterms.licenseCC BYen_US
dcterms.references25en_US
dc.description.versionNe / Noen_US
dc.type.pubtypeK1a - Monografija / Monographen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Managementen_US
dc.contributor.departmentVadybos katedra / Department of Managementen_US
dcterms.sourcetitleEkonomika ir vadyba: 26-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: 26th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania"en_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence
Except where otherwise noted, this item's license is described as Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence