Now showing items 1-20 of 21

    • Consumer perception of innovative solutions in e-commerce 

      Davidavičienė, Vida; Davidavičius, Sigitas (International journal of learning and change, 2022)
      The article aims to investigate consumer perception of innovations in e-commerce and according to exploratory research results to define further research areas. Literature analysis was performed to investigate and identify ...
    • Customer loyalty in mobile banking: evaluation of perceived risk, relative advantages, and usability factors 

      Esmaeili, Ahmad; Haghgoo, Iman; Davidavičienė, Vida; Meidutė-Kavaliauskienė, Ieva (Inžinerinė ekonomika = Engineering economics, 2021)
      Information and communications technologies promote change in the service sector, and the banking sector is not an exception. Finding what factors impact consumer satisfaction with service and lead to loyalty is invariably ...
    • Evaluation of user experience in augmented reality mobile applications 

      Davidavičienė, Vida; Raudeliūnienė, Jurgita; Viršilaitė, Rima (Journal of business economics and management, 2021)
      Globalization, technological development and a dynamic business environment influence the change of customer information demands. It becomes vital for organizations to find out the customer demand change and discover ...
    • Gaining insight into violence from gender stereotypes and sexist attitudes in the context of tourism 

      Diaz-Meneses, Gonzalo; Vilkaitė-Vaitonė, Neringa; Estupinan-Ojeda, Miriam (Sustainability, 2020)
      It is difficult to identify, but there is a type of harassment grounded in gender stereotyping in the context of tourism. It would be useful to discover the hidden relationships between gender harassment and certain beliefs ...
    • Impact of environmental awareness and organic consumption on consumer subjective well-being 

      Tamulienė, Vilma; Pilelienė, Lina (13th International scientific conference “Business and management 2023”, May 11–12, 2023, Vilnius, Lithuania, 2023)
      During the latter decade, environmental issues have been gaining increasing attention from scholars and practitioners. Contemporary consumers are becoming more informed, and consequently are changing their lifestyles. Being ...
    • Improvement in customer experience through the creation of virtual brand communities 

      Baubonytė, Indrė; Nugaras, Justas; Sederevičiūtė-Pačiauskienė, Živilė (Market-Tržište, 2022)
      Purpose – The paper aims to examine the principles of creating customer experience and analyze a novel application of such principles in virtual brand communities (VBC). The Glossier brand has been chosen for the case study ...
    • Integrated marketing communications as a tool for building strong retail chain brand loyalty: case of Lithuania 

      Tamulienė, Vilma; Rašimaitė, Aušra; Jezerskė, Živilė (Innovative marketing, 2020)
      In Lithuania, there is an intense competition happening between large retail chains for consumer loyalty. The research investigates the impact of retail chain brand factors and integrated marketing communication on retail ...
    • Marketingas kaip įrankis ekologiškų produktų vartojimui: ekologinės gamybos subjektų situacija Lietuvoje 

      Černiauskaitė, Vaiga; Tamulienė, Vilma (25-osios Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija "Ekonomika ir vadyba", 2022 m. spalio 13 d. Vilnius = Proceedings of the 25th Conference for Junior Researchers „Science – Future of Lithuania“ "Economics and management", 13 October 2022, Vilnius, Lithuania, 2022)
      Tvarus vartojimas orientuotas į vartotojo visokeriopą gerovę. Tad svarbus dėmesys turi būti skiriamas ekologiškų produktų gamybai, kainai, rėmimo priemonėms, pateikimui siekiant ugdyti teigiamą vartotojų požiūrį ekologiškų ...
    • Marketingo strategijos elementų, lemiančių verslo rezultatus, vertinimas 

      Kutkaitytė, Emilija
      Pirmoje darbo dalyje susistemintos įvairių Lietuvos ir užsienio autorių pateiktos marketingo strategijos sąvokos, identifikuoti pagrindiniai marketingo komplekso elementai, aptarti marketingo strategijos elementų vertinimo ...
    • Mažmeninės prekybos įmonių prekės ženklo marketingo komunikacijos priemonių veiksmingumas socialinėse medijose: APB „Apranga“ atvejis 

      Račkauskaitė, Simona; Tamulienė, Vilma (24-osios Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija "Ekonomika ir vadyba", 2021 m. spalio 21 d. Vilnius = Proceedings of the 24th Conference for Junior Researchers „Science – Future of Lithuania“ "Economics and management", 21 October 2021, Vilnius, Lithuania, 2021)
      Šiais laikais, kai konkurencija rinkoje yra labai arši nebepakanka pateikti rinkai kokybišką prekę ar paslaugą – ne mažiau svarbu yra tinkamai bendrauti su esamais ir potencialiais vartotojais. Net ir geriausias produktas ...
    • Measuring green marketing: Scale development and validation 

      Vilkaitė-Vaitonė, Neringa; Skačkauskienė, Ilona; Díaz-Meneses, Gonzalo (Energies: Special issue: New insights into circular economy and sustainable development, 2022)
      Academics and practitioners are paying increasing attention to green marketing as lesser damage to the environment and future generations become a priority in a current complex business environment. Despite the expanding ...
    • Online museums segmentation with structured data: The case of the Canary Island’s online marketplace 

      Diaz-Meneses, Gonzalo; Estupiñán Ojeda, Miriam; Vilkaitė-Vaitonė, Neringa (Journal of theoretical and applied electronic commerce research: Section: e-Commerce analytics, 2021)
      This paper’s primary objective is to segment the online marketplace of the Canary Islands’ museums by using different conversion funnel metrics. Little systematic research exists on digital user behaviour, and much less ...
    • Paslaugų pardavimo kanalų tobulinimas besikeičiant vartotojų elgsenai 

      Vosyliūtė, Reda (2022)
      Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama besikeičianti vartotojų elgsena ir jos įtaka paslaugų pardavimo kanalų tobulinimo galimybių būtinumui verslas-verslui paslaugų sektoriuje. Išnagrinėti paslaugų pardavimo kanalų tipai, ...
    • Predicting textile recycling through the lens of the theory of planned behaviour 

      Vilkaitė-Vaitonė, Neringa; Jesevičiūtė-Ufartienė, Laima (Sustainability, 2021)
      Management of textile waste is a growing challenge for many countries. In order to tackle this issue, countries are turning to recycle, which is treated as an efficient way to manage textile waste. This empirical research ...
    • Purchase intentions: importance of eco-packaging in accordance with demographics 

      Jesevičiūtė-Ufartienė, Laima (11th International conference on applied economics "Contemporary issues in economy", Poland, 17–18 June 2021 : abstract book, 2021)
    • Skaitmeninės rinkodaros priemonių veiksmingumas B2B įmonių elektroninės komercijos sektoriuje 

      Pretkelytė, Paulina (2023)
      Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas skaitmeninės rinkodaros priemonių veiksmingumas, kai priemonės taikomos įmonėse, kurios teikia paslaugas / prekes e. komercijos veiklą vykdančioms įmonėms (verslas – verslui e. ...
    • Socialiai atsakingo marketingo strategijos formavimas 

      Freitakaitė, Kamilė; Tamulienė, Vilma (24-osios Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija "Ekonomika ir vadyba", 2021 m. spalio 21 d. Vilnius = Proceedings of the 24th Conference for Junior Researchers „Science – Future of Lithuania“ "Economics and management", 21 October 2021, Vilnius, Lithuania, 2021)
      Straipsnyje, remiantis moksliniais tyrimais bei praktinių pavyzdžių analize, nagrinėjama socialiai atsakingo marketingo strategijos reikšmė, svarba ir jos formavimo procesas pelno siekiančių mažmeninės drabužių prekybos ...
    • Vartotojų įsitraukimas socialinio tinklo veiklos tęstinumui užtikrinti 

      Jablonskytė, Augustė (2022)
      Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos vartotojų įsitraukimo ir socialinio tinklo veiklos tęstinumo temos. Analizuojama vartotojų įsitraukimo samprata ir tipologija, identifikuojamos vartotojų priežastys įsitraukti ir ...
    • Vartotojų lojalumas elektroninėje erdvėje 

      Anikėnaitė, Akvilė; Jesevičiūtė-Ufartienė, Laima (25-osios Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija "Ekonomika ir vadyba", 2022 m. spalio 13 d. Vilnius = Proceedings of the 25th Conference for Junior Researchers „Science – Future of Lithuania“ "Economics and management", 13 October 2022, Vilnius, Lithuania, 2022)
      Konkurencingoje rinkoje įmonės skiria nemažą dėmesį ne tik į naujų vartotojų pritraukimą, bet ir esamų vartotojų išlaikymą. Neretai mokslinėje literatūroje jau esami vartotojai yra apibūdinami, kaip pagrindinis verslo ...
    • Vertės pasiūlymo adaptavimo sprendimai kuriant darbdavio prekės ženklą 

      Bernatavičiūtė, Gerda
      Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama darbdavio prekės ženklo kūrimo svarba organizacijų veikloje, darbdavio prekės ženklo patrauklumo esamiems darbuotojams tyrimai. Išnagrinėti pagrindiniai darbdavio prekės ženklo kūrimo ...