Now showing items 1-18 of 18

    • Aktualesni vokiečių kalbos mokslinių techninių tekstų ypatumai 

      Mauzienė, Liudmila (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Aptariami būdingesni mokslinių techninių tekstų supratimo ir vertimo į lietuvių kalbą sunkumai, jų pobūdis. Akcentuojama, kad mokslo ir techninės literatūros mintis turi būti tiksli ir aiški, griežto loginio nuoseklumo. ...
    • Aukštojo mokslo principai 

      Keciorytė, Vitalija (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Straipsnyje analizuojami fundamentalūs bei išvestiniai aukštojo mokslo principai, kuriais remiasi aukštojo mokslo sistema. Atskleidžiamas demokratiškumo, dinamiškumo, integracijos principų turinys, nagrinėjama jų įtaka ...
    • Computer jargons and their Lithuanian adequacies 

      Marmienė, Auksė (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      The paper deals with the frequency rate of occurrence of computer jargon in students’ colloquial speech. he ratio of borrowings to their Lithuanian equivalents is also explored. he methods of the research include the ...
    • Dimensinė kalbinės veiklos charakteristika 

      Žegūnienė, Nijolė Ona (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Kalbinė veikla yra specifinė žmogaus veiklos forma. Tai procesas, kurio metu aktyviai, kryptingai gaunama ir perduodama informacija. Šis procesas yra determinuojamas kalbos ir žmonių bendravimo situacijos. Kalbinė veikla ...
    • Europos Sąjungos direktyviniai dokumentai, nagrinėjantys neformalųjį tęstini suaugusiųjų švietimą 

      Blažienė, Aldona Kristina (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Lietuvoje vyksta spartūs ekonominiai ir socialiniai pokyčiai, todėl labai svarbu, kad žmonės laiku gautų informaciją ir ją panaudotų, kad įgytų naujų kompetencijų. Visų švietimo priemonių tikslas – kurti veiksmingą ir ...
    • Išsilavinimas kaip vertybė: mokinių, mokytojų ir tėvų požiūris 

      Pruskus, Valdas (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Šiuolaikinėje visuomenėje išsilavinimas tampa paklausia preke švietimo paslaugų rinkoje. Kadangi nuo jo priklauso karjera ir atlyginimas, tai išsilavinimas turi vis daugiau reikšmės ir jauno žmogaus vertybių pasirinkimo ...
    • Kai kurių šiuolaikinės kompiuterijos terminų mikrosistemų analizė 

      Kaulakienė, Angelė; Rimkutė-Ganusauskienė, Aušra (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Kiekvienoje kalboje reiškiasi dvilypis procesas: 1) didžiulis naujų terminų antplūdis ir 2) dalies tų naujų terminų skverbimasis į bendrinę kalbą, kurios leksikos branduolys ir gramatinė sandara sudaro kalbos esmę, jos ...
    • Kūno fenomenas ir fizinis ugdymas 

      Tamošauskas, Povilas (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Straipsnyje svarstoma, kokia kūno reikšmė kultūrai. Teigiama, kad kūno fenomenas – dalis kultūros visumos, kurią mes kuriame. Kūno kultūros ugdymas neatsiejamas nuo mūsų dvasinės aplinkos kūrimo. Teigiama, kad kūno lavinimo ...
    • Leksiniai prancūzų mokslo kalbos aspektai 

      Katalynaitė, Rūta Elžbieta; Dubikaltytė-Raugalienė, Lina (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Nagrinėjama prancūziško specialybės teksto leksinė sandara. Nustatyta, kad leksiniai elementai labiausiai pastebimi tekste, o leksinių priemonių organizavimo esmė yra sintaksiniai leksikos elementų ryšiai. Leksika specialybės ...
    • Linguistic relativity and its theoretical and practical value at the time of globalization 

      Marina, Valerija (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      A survey of the theory of linguistic relativity, its development and major principles and statements are presented. Case studies of various words, word combinations and sentences expressing the same ideas and objects in ...
    • Metakognityvumas ir jo sudedamosios dalys (samprata ir klasifikavimas) 

      Suchanova, Jelena (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Straipsnyje pateikiama metakognityvumo ir jo sudedamųjų dalių samprata, klasifikavimas. Šis terminas nagrinėjamas pateikiant keletą apibrėžimų, bandant supažindinti skaitytojus su šio termino supratimu pasaulyje. Pateikiamas ...
    • Nuotolinio mokymosi kurso „Specialybės kalbos kultūra“ bandomojo teikimo analizė 

      Buivydienė, Vaida; Žukienė, Regina (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Lietuvoje pradėjus reformuoti ir modernizuoti šalies švietimo sistemą, vis dažniau švietimo institucijose į mokymosi procesą diegiamos informacinės technologijos ir nuotolinis mokymas. Šių priemonių naudojimas leidžia ...
    • Pagrindiniai bendrieji didaktiniai glotoedukologijos teorijos ir praktikos principai 

      Juškienė, Regina; Velička, Aleksandras (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Tiriant mokymo procesą, jo logiką ir struktūrą, aiškėja šio sudėtingo dalyko bendrasis vaizdas. Tyrimo rezultatai įtikina, kad mokymo proceso negalima įsivaizduoti vien kaip žinių perteikimo. Tyrimas leidžia atskleisti ...
    • Sakralinio pastato, jo vidaus erdvių ir liturginių reikmenų pavadinimai 

      Kitkauskienė, Laimutė Alfonsa (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Remiantis surinkta medžiaga straipsnyje bandoma aptarti liturginių-apeiginių dalykų pavadinimus. Reikšmės atžvilgiu pavadinimai skiriami į grupes pagal tai, ką jie įvardija – sakralinį pastatą ar jo dalis, liturginius ...
    • Studentų mokslinėje kalboje vartojamų skolinių analizė 

      Žukienė, Regina (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, atsirado daugiau galimybių gimtajai kalbai norminti ir ugdyti. Natūralu, kad itin daug dėmesio skiriama viešajai, oicialiajai valstybinei kalbai, nes į ją lygiuojasi ir iš jos mokosi visa ...
    • Teorinė lingvistikos ir glotoedukologijos tiriamųjų metodų interpretacija 

      Sklizmantaitė, Rasa; Velička, Aleksandras (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Glotoedukologija, kitaip nei lingvistika, iš esmės yra nauja lingvodidaktikos mokslo šaka. Ji radosi XIX ir XX amžių sandūroje ir plėtojosi per kelis dešimtmečius, jos tobulėjimo procesas niekada nenutrūko. Lemiamas veiksnys ...
    • Teorinė teksto užsienio kalba supratimo analizė 

      Velička, Aleksandras (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Supratimo, sąvokos kategoriją apibrėžti yra gana sunku. Realiai egzistuojančioms tikrovės realijoms suvokti skirta daug psichologijos mokslo atstovų tyrimų. Sprendžiant supratimo problemą, buvo nagrinėjami tiek bendrieji ...
    • Termino esmės samprata ir leksikografinės terminologijos problemos 

      Velička, Aleksandras (Santalka : Filologija. Edukologija, 2008)
      Straipsnio tikslas – teoriškai pagrįsti termino, kaip kalbos ženklo, esmės sampratą. Terminas yra žodis arba pastovus žodžių junginys. Tačiau moksliškai apibrėžti žodį – kaip ir terminą – taip pat nelengva, nes jo prigimtis ...