Mechaninės valdymo jėgų kompensavimo sistemos taikymo sklandytuvuose tyrimas
Abstract
Šio baigiamojo darbo tikslas – išnagrinėti eksperimentinės mechaninės kompensavimo sistemos veikimą, apskaičiuoti vairalazdės kompensacijos jėgos dydį nuo konstrukcijos modelio parametrų, ištirti pritaikymo galimybes sklandytuvuose. Pilotai kartais susiduria su didelia vairalazdės apkrova. Nagrinėjamas eksperimentinis modelis, kuris sumažintų vairalazdės jėgos apkrovą mechaniniu būdu, t.y. konstrukcijoje panaudotos spyruoklės, iki šiol vairalazdės jėgos apkrovą konstruktoriai šalindavo diegdami aerodinaminę kompensacinę sistemą. Šiame darbe atlikti skaičiavimai, pateikti grafikai, kaip kinta vairalazdės kompensacijos jėga nuo konstrukcijos modelio parametrų. Eksperimentinis modelis suprojektuotas AutoCAD programa. Darbą sudaro 4 dalys: literatūros analizė, metodologinė dalis, eksperimentinė (tiriamoji) dalis, rezultatų analizė. Darbo apimtis – 61 p. teksto be priedų, 45 iliustr., 9 lent., 17 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai. The object of this thesis is to analyze an experimental mechanical power compensation system, evaluate the dependency of given conceptual model parameters to it's generated force and explore possibilities to apply this system in gliders. Pilots sometimes encounter higher than usual control stick load. In examined model necessary reducing stick force is achieved mechanicaly using springs rather than more common aerodynamic compensation. Calculations supplied shows possible control stick load reduction achieved by additional springs and optimum parameters to achieve the greatest load reducing force. Experimental system model was created using AutoCAD. Structure: introduction, analysis of literature, methodological section, research, result analysis, conclusions, references. Thesis consists of 61 p. without appendixes, 45 figures, 9 tables, 17 bibliographical references